حکومت های عربی باید به جنایت ربوده شدن امام موسی صدر پایان دهند

“نبیه بری” در پیامی به مناسبت سی و هفتمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر، از همه لبنانی ها خواست تا در مراسم بزرگداشتی که به همین مناسبت در شهر نبطیه برگزار می شود، شرکت کنند.

 

وی در این پیام اظهار داشت: یک بار دیگر و در سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دو یار همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، امسال نیز همچون سال های گذشته گرد هم جمع می شویم و بر ادامه مسیر خود برای آزادی امام موسی صدر تاکید دوباره می ورزیم.

ما در جنبش امل، این جنبش شریف ملی که توسط امام موسی صدر تاسیس شده، مسوولیت دفاع از کرامت وطن و مقاومت در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفته ایم و مانند امواج خروشان دریا در انتظار بازگشت امام صدر و دو یار همراهش آرام نخواهیم گرفت.

بری افزود: اتحادیه عرب و همه حکومت های عربی و کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در قبال خاتمه دادن به این جنایت بزرگ عصر مسئول هستند.

بری خطاب به لبنانی ها گفت: از همه کسانی که شخصیت امام موسی صدر را شناختند و با او در قیام علیه ظلم و محرومیت همراهی کردند و از نسل هایی که مرارت ناپدید شدن او را چشیدند، دعوت می کنم تا در مراسم بزرگداشتی که روز یکشنبه در میدان عاشورای نبطیه برگزار می شود شرکت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما هرگز ظلم های نظام سرنگون شده لیبی را که حق آزادی و زندگی امام موسی صدر را از او سلب کرد، فراموش نخواهیم کرد و در مسیر رشد و شکوفایی لبنان همچنان به مسیر مبارزه ای که امام موسی صدر نماد آن بود، ادامه خواهیم داد.

امام سید موسی صدر به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین در دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر قذافی رییس جمهوری سرنگون شده این کشور انجام گرفت، در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۷۸ ناپدید شد و تاکنون اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

 

مرجع:تنا