حنجره‌اي که درجهت اختلاف‌افکني کارکند، بلندگوي دشمن است

حضرت آيت الله خامنه اي با تاکيد بر اينکه هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطر نشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم، و قوميتها و مليتها و تعصبهاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.

در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در این ديدار با تأکيد بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان، لازمه رسيدن به اين هدف والا را دو عنصر «بصيرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنوني دنياي اسلام، تسليم بودن در برابر دستورات قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميلهاي جاهليت مدرن و مقاومت در برابر زورگويي هاي اين جاهليت است.

ايشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآني و شکل گيري جامعه اي بر اساس دستورات قرآني برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنياي اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگهاي داخلي ناشي از فشار نظام‌هاي جاهلي به‌شدت رنج مي برد که تنها راه مقابله با اين فشارهاي تحميلي، تسليم شدن در برابر قرآن و عزم جدي براي حرکت به سمت اهداف والاي آن است.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: اگر يک قدم به سمت اهداف قرآني برداشته شود، خداوند نيروي مضاعفي خواهد بخشيد و اين، موضوعي است که ملت ايران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگويي‌ها، به توانايي‌ها و اميد بيشتري دست پيدا کرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از تجربه ملت ايران در ايستادگي مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنياي اسلام دانستند و گفتند: ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان امت اسلامي، امروز يکي از برنامه هاي اصلي دشمنان است، بنابراين همه بايد مراقب باشند تا مبادا فرياد اختلاف سر دهند و بلندگوي دشمنان اسلام و قرآن شوند.

ايشان با تاکيد بر اينکه هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطر نشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم، و قوميتها و مليتها و تعصبهاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.

رهبر انقلاب، بصيرت و تشخيص صحيحِ «دوست» و «دشمن» را بسيار ضروري دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که عزم و اراده در کنار بصيرت قرار گيرد، پيمودن مسير و ايستادگي در برابر فشارها و تحميل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و اين، همان نصرت الهي است.

حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نويدبخش و اميدوار کننده خواندند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: بايد جوانان و روشنفکران، انس بيشتري با قرآن پيدا کنند، زيرا غني شدن ذهن از معارف قرآن، تاثير خود را بر گفتار و رفتار و تصميم گيريهاي کلان خواهد گذاشت.

ايشان انس با قرآن را تضمين کننده آينده روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکيد کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در ميان جوامع اسلامي نيز شروع شده که بيداري اسلامي از برکات آن است.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بيداري اسلامي حقيقتي است که از بين رفتني نيست و آثار آن روزبروزگسترش خواهد يافت.

حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه علما، روشنفکران، نويسندگان، دانشجويان، دانش پژوهان و قاريان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بيداري اسلامي، مضاعف برشمردند و تأکيد کردند: بايد مردم را به راهي که قرآن بشارت مي دهد، اميدوار کرد.

ايشان در پايان اظهار اميدواري کردند دولتهاي اسلامي بيشتر از آنکه درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از روند برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآنی بیان کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال در مقایسه با سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بیشتری برخوردار بود، گفت: توجه بدون تبعیض به همه شرکت‌کنندگان در مسابقات و انس و الفت میان آنان، حضور قاریان نوجوان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان‌ها با حضور قاریان خارجی، تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآنی و حضور پرشور مردم و مسئولان در مسابقات از مهمترین ویژگی‌ها و برنامه‌های این دوره از مسابقات بود.