حضور جمعی از اساتید و دانشجویان کشور چک در پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

 

 

جمعی از اساتید و دانشجویان کشور چک ضمن حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین پی سپار دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی و به زبان انگلیسی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین پی سپار ضمن خوشامدگویی، در ابتدا به فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی اشاره نمود.

وی با اشاره به ضرورت وحدت بین مسلمانان اظهار داشت: در اسلام علاوه بر اتحاد بین مذاهب اسلامی به ۲ وحدت دیگر هم اشاره شده است؛ یکی وحدت انسانیت که توجه به امور انسانی جوامع است و دیگری وحدت بین ادیان و اهل کتاب که آیات و روایت متعددی در این زمینه آمده است.

این کارشناس تقریبی اندیشه امام خمینی (ره) را متاثر از اسلام ناب محمدی دانست و انقلاب اسلامی ایران را نتیجه تجلی اسلام در فکر و عمل امام خمینی (ره) برشمرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا علت کمک های شما به مردم یمن و سوریه شیعه بودن آنهاست گفت: طبق آموزه های قرآن کریم در کمک به مظلوم، اسلام به عقیده و فکر آنها نگاه نمی کند بلکه به انسانیت آنها نظر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پی سپار در ادامه افزود: دلیل روشن این موضوع کمک جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین است که غیر شیعه و بعضا ممکن است غیرمسلمان باشند. اما همواره مورد حمایت و توجه مردم ایران قرار داشتند حتی در برهه ای که مورد حمایت اعراب نبوده اند.