حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان در نشست هم اندیشی مدیران سازمان های مردم نهاد: تمام تلاش دشمن برای شکستن اتحاد شیعه و اهل سنت است

 

 

 

 

 

 

مدیران سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه بین الملل با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند.

 

در این جلسه که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شده بود حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان ضمن خوشامدگویی به مدیران تشکل های فعال در عرصه تقریب، به فعالیت ها در معاونت فرهنگی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی اشاره کرد و افزود: کلیه فعالیت های پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی توسط ده ها پژوهشگر انجام می شود و چاپ کتاب، چاپ مجلات تخصصی و ایجاد نظام پژوهشگاه از مهمترین فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی است.

وی با اشاره به بخش های مختلف معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اداره کل آموزش و پژوهش، اداره کل مراسمات و انتشارات، ادراه کل فضای مجازی، اداره کل امور قرآنی و مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی، بخش های اصلی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تشکیل می دهند.

دکتر نبویان افزود: تمام تلاش دشمن در منطقه برای شکستن اتحاد شیعه و اهل سنت است و برای رسیدن به این خواسته هر کاری می کنند. ایجاد گروهک های تروریستی و داعش، جنگ افروزی در کشورهای اسلامی، ایجاد غائله استقلال کردستان و …، از جمله تلاش های دشمن برای ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت است.

وی با اشاره به ضرورت مقاومت در مقابل دشمن گفت: دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی از وظایف اصلی ماست. اسلام ناب محمدی  که با مجاهدت های امام خمینی(ره) و مردم ایران در منطقه به ثمر رسید، امروز با  هدایت مقام معظم رهبری با قدرت در مقابل دشمن ایستادگی می کند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که با وجود تمام کارشکنی ها و تفرقه افکنی های امریکا توانسته با تکیه بر جوانان خود به پیشرفت هایی در تمام زمینه های علمی دست یابد. اما در قبال آن، کشورهایی چون عربستان با وجود سال ها سرسپردگی در مقابل امریکا هیچ توفیقی در زمینه های علمی نداشته اند.

وی با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی مجمع افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما برای ایجاد وحدت، ترابط علما است زیرا با میزبانی از مهمانان فرهنگی و دینی از کشور های دیگر می توان به طور عملی وحدت را تقویت نمود.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان و رؤسای تشکل های مردم نهاد گفت:  با توجه به فعالیت های شما در زمینه های آسیب شناسی و فضای مجازی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی دارد تا طی یک تفاهم نامه پایدار بستری مناسب برای فعالیت ها تقریبی آماده نماید.

در ادامه آقای عادلی دبیر مجمع تشکل های بین المللی ضمن تشکر از مجمع جهانی تقریب از برگزاری این دیداراظهار داشت: با توجه به هم افزایی موفق تشکل های عرصه بین الملل امیدواریم همکاری مناسبی بین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با این تشکل ها شکل بگیرد.

وی افزود: آموزش توانمندسازی، گفتمان سازی، تعامل با نهادها و فعالیت هایی از جنس سازمان دهی اقدام در موضوعاتی مثل فلسطین و عراق از مهمترین اهداف مجمع تشکل های بین المللی است.

در پایان مدیران سازمان های مردم نهاد به معرفی سازمان ها و موسسات خود پرداخته و زمینه های همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بررسی کردند.

موسسه اندیشه ملل، موسسه گفتگوی دینی وحدت، بنیاد فرهنگی صبح قریب، مرکز راهبردی ورثه الانبیا، اندیشکده مرصاد، آکادمی تمدن اسلامی، مرکز تخصصی امریکای لاتین، موسسه سلام و …، که در این نشست حضور داشتند، گزارشی از فعالیت های خود ارائه کرده اند.