تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت از اولویت های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه طی سخنانی در سومین همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی که در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش علمی در سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و همزمان با اعیاد شعبانیه امری بسیار پسندیده و شایسته تقدیر است.

وی افزود: سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در سال ۸۸ دارای برکات بسیار مادی و معنوی برای مردم این دیار و حتی ایران اسلامی و جهان اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: در بعد داخلی و برای مردم کردستان پروژه های عمرانی بسیاری بالغ بر هشت هزار و ۳۰۰میلیارد ریال مصوب شد که خوشبختانه هم اکنون این اعتبارات با افزایش سه برابری مواجه شده و بیش از ۲۴هزار میلیارد ریال برای توسعه کردستان هزینه شده است.

حجت الاسلام شاهرودی افزود: پیش بینی می شود این اعتبارات تا ۳۰هزار میلیارد ریال نیز افزایش یابد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر پربرکتشان به کردستان مبحث اشتغال و سرمایه گذاری را به عنوان یک سفارش مهم خطاب به مسئولان مطرح کردند و از آن زمان تاکنون طی هفت سال اخیر اقدامات گسترده ای برای توسعه استان شکل گرفته و در حال پیگیری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اساس برنامه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری برای کردستان بر مبنای وحدت بود و طی مدتی که در استان حضور داشتند با مواضع گرانقدرشان مسائلی را حول وحدت و انسجام مسلمانان بیان کردند که همه جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داد.

حجت الاسلام شاهرودی افزود: مقام معظم رهبری، کردستان را یک استان فرهنگی معرفی کردند و نگاه امنیتی نسبت به استان را زدودند و از آن زمان تاکنون شاهد تحولات شگرفی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در استان بوده ایم.

وی افزود: به برکت سفر مقام معظم رهبری چهار پروژه مهم در حوزه طلاب و روحانیون اهل سنت و ارتقای فعالیت های دینی اهل سنت در استان مصوب شد و این پروژه ها تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کتابخانه امام خامنه ای(مدظله العالی) سنندج، مجتمع آموزشی پژوهشی امام شافعی(رض)، مدرسه علوم دینی خواهران حضرت خدیجه(س) و مجموعه دارالقرآن کریم سنندج از جمله این پروژه هاست.

حجت الاسلام شاهرودی افزود: در تمامی شهرستان های کردستان نیز عملیات ساخت مدارس علوم دینی اهل سنت آغاز شده است و بیشتر این مدارس به اتمام رسیده و در آینده نزدیک همه شهرستان ها صاحب مدارس علوم دینی و ساختمان های مختص به این امر خواهند شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارتقای سطح علمی، آموزشی و مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه اهل سنت کردستان در طول عمر با برکت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۷۰هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز دانشگاهی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: در راستای نگاه فرهنگی مقام معظم رهبری به کردستان سعی کرده ایم از نظر سطح علمی طلاب و روحانیون اقداماتی را برنامه ریزی و اجرا نماییم و در این مسیر نیز پاسخگویی به نیازهای طلاب و روحانیون را مدنظر داریم.