به بشریت ثابت کنیم تکفیری‌ها از امت اسلام نیستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید به جهان بشریت ثابت کنیم، تکفیری ها از امت اسلامی نیستند، تصریح کردند: تکفیری ها، امروز آبروی اسلام را برده اند و اسلام را که مکتب صلح و مهربانی است به خشونت کشیده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح روز در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی جریان های افراطی و تفکیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به این که امروز را یکی از بهترین روزهای خود میدانم که با حضور جمع کثیری از علمای برجسته داخل کشور و ۸۳ کشور جهان برگزار می شود، اظهار داشتند: امروز می خواهیم در خصوص مهم ترین مشکل جهان اسلام مشورت کنیم و راه حلی برای خروج از اعمال و افکار شوم تکفیری ها بیابیم.

ایشان با اشاره به این که تکفیری ها همزمان ضربه به اسلام و مسلمین و جهان بشریت می زنند، تصریح کردند: وظیفه داریم ریشه افکار تکفیری ها را بررسی و تلاش کنیم ریشه های اعتقادی آن ها را بخشکانیم و تا چه زمانی بنشینیم و شاهد ریختن خون مسلمانان و هتک حرمت ناموس مسلمین باشیم.

معظم له با تاکید بر اینکه باید به جهان بشریت ثابت کنیم تکفیری ها از امت اسلامی نیستند، افزودند: تکفیری ها امروز آبروی اسلام را برده اند و اسلام را که مکتب صلح و مهربانی است به خشونت کشیده اند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: باید جوانان فریب خورده مسلمان را به آغوش اسلام بازگردانیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان بخش سخنرانی خود به زبان فارسی افزودند: مبارزه نظامی با این گروه منحرف لازم است اما کافی نیست و باید ریشه اعتقادی آن ها را توسط علمای اسلام خشکانید.

مرجع:تنا