به برکت انقلاب اسلامی دنیا تشنه معارف ناب اسلامی است

 

 

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مختاری، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی کشور در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (علیه‌السلام) بیرجند، تقوای الهی را زمینه‌ساز شکوفایی فطرت انسان‌ها دانست و گفت: همه فرایض دینی و مناسک مذهبی برای این است که انسان را به عبودیت برساند، بنابراین هدف نهایی از خلقت انسان رسیدن به جایگاه عبودیت است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی کشور با اشاره به نامه امام علی (علیه‌السلام) به مالک اشتر گفت: امیر المومنین (علیه‌السلام) تقوا را زمینه‌ساز موفقیت در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی می‌دانند و به برکت این ویژگی ممتاز است که قلوب مردم را به معارف اسلامی گرایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری در بخش دیگری از سخنان خویش انس با قرآن را زمینه‌ساز زندگی متعالی دانست و گفت: معارف قرآنی کام تشنه مردم دنیا را سیراب نموده و بشریت گمشده خویش را در لابلای معارف قرآنی جستجو می‌کند.

وی با اشاره به گرایش جوانان اروپا به اسلام گفت: اومانیسم و لیبرالیسم بشریت را به سمت پوچ‌گرایی پیش برده و قرآن مجید و معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تنها نسخه رهایی بشریت از این ظلمت کده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری نامه مقام معظم رهبری-زید عزه- به جوانان اروپا را در راستای گرایش آنان به اسلام دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی دنیا تشنه معارف ناب اسلامی شد است و اگر اجازه دهند اسلام در سطح گسترده‌ای فراگیر خواهد شد