برگزاری کارگاه علمی خانواده متعالی در اسلام در کرمانشاه

 

کارگاه علمی، آموزشی و تقریبی خانواده متعالی در اسلام عصر روز پنج شنبه ۴ اردیبهشت ماه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،…

ححت الاسلام و المسلمین علم الهدی معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب، مهندس رضایی استاندار کرمانشاه، خانم دکتر طوبی کرمانی و با مشارکت بانوان اهل سنت و تشیع کرمانشاه در استانداری این شهر برگزار شد.

آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: در قرآن کریم به دو نوع برگزیدگی اشاره شده است برگزیدگی فردی و برگزیدگی خانوادگی. آنجا که برگزیدگی خانوادگی مطرح می شود زن نقش اول را دارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) محور برگزیدگی است، اظهار داشت: وقتی خانواده و بستر آن پاک شد هر آنچه از این خانواده بر می آید پاک است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در روایات داریم که برای فرزندان خود دامان پاک برگزینید زیرا اخلاق و روحیات زن به فرزند منتقل می شود. با دامان پاک، خانواده پاک به وجود می آید و این خانواده پاک نسل در نسل ادامه می یابد و یک جامعه پاک را تشکیل می هد بنابراین اگر می خواهیم جامعه ما جامعه ای پاک باشد باید در این جامعه زن پاک داشته باشیم.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه جامعه پاک مولود خانواده واحد پاک است، افزود: اگر وحدت در جامعه اسلامی به وجود بیاید خود این وحدت بستری برای نشر پاکی ها و نشر ارزش های متعالی است و وحدت هم در جامعه ابتدا از خانواده بر می خیزد.

وی در ادامه افزود: وحدت بزرگترین نعمت الهی که خداوند متعال به ایران ارزانی داشته است وظیفه ماست که این وحدت را حفظ و تقویت کنیم و اگر عواملی برای شکستن این وحدت گام بر می دارند با آنها مقابله کنیم.

آیت الله اراکی تأکید کرد: راز پیروزی ملت ایران در وحدت و پیروی از رهبری است زیرا رهبری خود محور وحدت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند اختلاف در جامعه اسلامی را تبدیل به درگیری و جنگ کند اظهار داشت: اساس اقتدار ما وحدت است و وحدت از اساس خانواده واحد بر می خیزد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در این نشست راهکار هایی برای مقابله با حرکت های تکفیری و اختلاف برانگیز ارائه شود تا بتوانیم از این راهکارها در جهت تقویت وحدت بهره ببریم.

“مهندس رضایی” استاندار کرمانشاه نیز طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: زنان تأثیر گذاری بیشتری نسبت به مردان در جامعه دارند.

وی افزود: دین اسلام برای زن ارزش بسیار زیادی قائل است و ما باید تلاش کنیم و نگذاریم که غرب عکس این مسئله را درباره زنان مسلمان تبلیغ کند.

استاندار کرمانشاه گفت: ما در سطح استان کرمانشاه به دنبال این هستیم که حوزه بانوان را در سطح شهر های استان گسترش دهیم تا از تأثیرات حضور بانوان در عرصه های مختلف بهره بگیریم.