برگزاری کارگاه تخصصی پلورالیسم دینی توسط معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

 

 

 

 

 

 

مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب با هماهنگی  جامعة المصطفی العالمیة واحد گرگان اقدام به برگزاری یک کارگاه سه روزه تبیین و نقد پلورالیسم دینی نمود.  

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری این کارگاه اظهار داشت: این دوره هم اکنون با مشارکت طلاب دوره کارشناسی ارشد و دکترای آن مرکز آموزشی در حال اجراست. طلاب و دانش پژوهان اسلامی این مجتمع آموزشی عالی از مذاهب مختلف اهل سنت و از ۲۸ کشور مختلف هستند که در این کارگاه گفتمانی تخصصی، از بیانات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بهره‌مند می‌گردند.

وی افزود: چندی قبل حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان با برخی از نخبگان دینی و مراکز علمی استان گلستان دیدار داشتند. ایشان ضمن دیدار  با طلاب مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه واحد گرگان به ارایه برخی از مطالب معرفت شناسی پرداختند که با توجه به استقبال دانش‌پژوهان و تقاضای تبیین بیشتر مطالب، این کارگاه برگزار گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان تاکید کرد: این دوره در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ لغایت ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ با سه موضوع پلورالیزم دینی، قبض و بسط تئوریک شریعت و تجربه دینی  در ۱۸ ساعت درسی در شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این نوع کارگاه‌های آموزشی و گفتمانی با هماهنگی سایر مراکز آموزشی قابل اجرا و برگزاری باشد.