برگزاری همایش وحدت در دهلی نو

 

 

 

همایش وحدت توسط اتحادیه دانشجویان کارگیل روز دوشنبه با شرکت تعدادی از علما، صاحبنظران در امامیه هال دهلی نو برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهدی مهدوی پور روز دوشنبه در همایش وحدت در امامیه هال دهلی نو افزود: باید برای حفظ وحدت مسلمانان از دست زدن به اقدامات افراطی که وحدت را خدشه دار می کند جلوگیری کرد.

 

وی، پیروی از هواهای نفسانی را یکی از عوامل مهم ایجاد اختلاف دانست و تصریح کرد برخی از افراد اتحاد و وحدت را برای دستیابی به اهداف شخصی بر نمی تابند.

 

نماینده ولی فقیه در هندوستان با اشاره به حمایت اکثریت علما ، سیاسیون و دانشجویان از وحدت اظهار کرد قرائت بیانیه وحدت در نماز جمعه کارگیل و حمایت گروههای مختلف از آن، امید بخش است.

 

وی در ادامه سخنان خود برگزاری همایش وحدت توسط دانشجویان کارگیل در دهلی نو را گام مهمی برای ایجاد وحدت در بین مردم کشمیر دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری همایش وحدت در کارگیل و شرکت گسترده مردم شاهد ایجاد وحدت در بین مسلمانان این منطقه باشیم .

 

حجت الاسلام مهدوی پور، اتحاد،علم و دانش ،ایمان و مدیریت و رهبری را از عوامل مهم پیشرفت کشورها دانست و تصریح کرد درصورتیکه هر یک از این عوامل در جامعه ای نباشد ،پیشرفت مورد نظر حاصل نمی شود.

 

وی امام خمینی ر(ره) را پرچمدار وحدت وهمدلی در بین امت اسلامی دانست و تصریح کرد ایشان در سایه وحدت وهمدلی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و زمینه بیداری امت اسلامی را ایجاد کردند.

 

نماینده ولی فقیه در هندوستان اظهار کرد اتحاد و همبستگی ملت ایران باعث شد که تمامی توطئه های قدرت های بزرگ در ۳۸ سال گذشته با شکست مواجه شود.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره وحدت را به عنوان یک استرانژی و نه تاکتیک مورد نظر داشتند افزود: وحدت مبانی قرآنی دارد و یک پیام صرف سیاسی نیست .

 

حجت الاسلام مهدوی پور اتحاد را از نظر مراجع تقلید وظیفه ای شرعی دانست و اظهار کرد اتحاد با شعار حاصل نمی شود بلکه باید برای تحقق آن گام های عملی برداشت.

 

وی با بیان اینکه اتحاد به معنای یکی شدن سلیقه ها ،برداشت ها و اندیشه ها نیست افزود: اتحاد به معنای یکی بودن هدف وراه با سلیقه های مختلف است.

 

همایش وحدت توسط اتحادیه دانشجویان کارگیل و له روز دوشنبه با شرکت تعدادی از علما، صاحبنظران در امامیه هال دهلی نو برگزار شد.

 

منبع : تنا