برگزاری نشست علمی ” تجربه دینی” با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان/تصاویر

 

 

 

 

 

 

نشست علمی ” تجربه دینی” باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در جامعه المصطفی العالمیه شهر گرگان برگزار شد.

در این نشست که امروز ۲ آذر ماه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان اظهار داشت : تجربه دینی یکی از مباحث مهم و بنیادی اسلامی است که به عنوان یکی از شبهات اصلی در جهان اسلام مطرح است. با توجه به اینکه در نمایندگی جامعه المصطفی در گرگان طلاب اهل سنت خارجی حضور دارند این بحث بسیار برای آنها جذاب و از سؤالات ذهنی آنها بوده است.

 

دکتر نبویان افزود: شبهه افکنان می گویند: تجربه دینی یک احساس درونی است. پیامبران و از جمله پیامبر اسلام (ص) این احساس را به مرحله لفظ درآورده و آن را به صورت کتاب آسمانی به جامعه عرضه نموده اند.

 

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به این شبهه اظهار داشت: ما این موضوع را رد می کنیم زیرا هیچ دلیل روشنی وجود ندارد که وحی یک احساس درونی باشد. تجربه دینی به این معنا دچار تعارض و پارادوکسی آشکار است. قرآن کلامی است که از طرف خداوند آمده و به او ختم می شود. بنابراین تسلسل لازم  نمی آید.

 

یادآور می شود در جامعه المصطفی العالمیه شهر گرگان حدود ۵۰۰ طلبه اهل سنت خارجی مشغول تحصیل علوم دینی هستند.