برگزاری نشست ؛ آینده پژوهی جریان های تکفیری ؛ در پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

نشست ؛ آینده پژوهی جریان های تکفیری ؛ با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهروز لک عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم و مدیران گروه های علمی و محققین پژوهشگاه مطالعات تقریبی امروز دوشنبه ۱۰ خرداد برگزار شد .

در این نشست دکتر بهروز لک در تعریف آینده پژوهی گفت : آینده پژوهی دانشی ست که براساس تمسک به قرائن درصدد کشف پدیده ها به تجویز وضعیت مطلوب می پردازد.
رئیس سابق پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی  افزود : امروزه وهابیت مدرن که با نام داعش در حال فعالیت است از تمام ابزار مدرن از جمله شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا داعش را می توان یک شگفتی نامید گفت : عده ای داعش را یک شگفتی می دانند اما به نظر بنده به عنوان کسی که در حوزه آینده پژوهی کار میکنم داعش یک شگفتی نیست بلکه داعش محصول اینده پژوهی غرب است .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهروز لک در تعریف جریان های تکفیری افزود : جریان های تکفیری حاضر به تحمل هیچ جریان دیگری نیستند . غیریت سازی و تخاصم دو اصل شکل گیری جریان های تکفیری است . به عبارت دیگر به دلیل  غیریت سازی و تخاصم ذاتی ، گروه های تکفیری نمی توانند با دیگران تعامل داشته باشند  .

همچنین در پایان این نشست مدیران و محققین پژوهشگاه سوالات و پیشنهادات خود را مطرح کردند .

 

اختصاصی سایت پژوهشگاه مطالعات تقریبی