برگزاری جشنواره بين المللي شعر«رسول مهرباني» با معرفي برگزيدگان

به گزارش دبیرخانه دومین جشنواره شعر رسول مهربانی، آیین اختتامیه این جشنواره شامگاه پنجشنبه ۲۵ دی ماه با حضور چشم گیر علما، فضلا، اساتید شعر و ادب ایران در مرکزهمایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شفاعت در نزد پروردگار متعال، از ویژگی های برجسته پیامبر گرامی اسلام(ص) است، اظهار داشت: از منابع دینی اینگونه استفاده می شود که اگر انسان بنده و عاشق خداوند است، باید از پیامبر اکرم(ص) پیروی کند، چرا که محبت ایشان، نشانه محبوب بودن در نزد پروردگار متعال است.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صادق گل زاده معاون پژوهشي فرهنگي مجمع تقريب مذاهب اسلامي با ارائه گزارشي از روند برگزاري جشنواره گفت: امسال در مجموع ۱۴۸۶ اثر به زبان هاي فارسي و عربي به دبيرخانه جشنواره ارسال شد. که از این تعداد هزار و هشتاد اثر فارسی و ۴۰۶ اثر عربی بوده اند.

فاطمه سلیمان پور شاعر و دبیر جشنواره سخنران بعدی مراسم بود و طی سخنانی به نقش بانفوذ شعر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت به همین دلیل فراخوان این دوره از جشنواره با رویکرد وحدت اسلامی منتشر شد.

خانم سلیمان پور با اعلام رضایت مندی از کمیت و کیفیت آثار رسیده در ادامه خاطر نشان کرد در مهلت مقرر بالغ بر ۱۰۸۰ اثر منظوم توسط شاعران آیینی سرای فارسی زبان، در قالب های مختلف شعری از نقاط گوناگون ایران و همچنین از کشورهای افغانستان، پاکستان، مالزی، هندوستان، ایالات متحده امریکا و عربستان در ارتباط با اهداف مهم و کلیدی جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که آثار ارسالی به جشنواره پس از کدگذاری در سه مرحله: غربال گری، مقدماتی و نهایی، بر طبق معیارهای تعیین شده داوری شده اند و از میان آنها ۵ اثر ممتاز و ۵ اثر برگزیده در بخش شعر کلاسیک و آزاد و نفرات اول تا سوم در بخش کودک انتخاب شدند. داوران بخش کلاسیک و آزاد استاد محمد علی مجاهدی و استاد علیرضا قزوه بودند و داوری بخش کودک و نوجوان بر عهده آقای افشین علا بوده است.

اسامی برگزیدگان دومین جشنواره رسول مهربانی به شرح ذیل است:

ممتازین بخش کلاسیک و آزاد:

۱- عالیه مهرابی / یزد

۲-ایوب پرند آور / جهرم

۳-محمد جواد شاهمرادی ( آسمان) / تهران

۴- علیرضا رجبعلی زاده کاشانی / کاشان

۵-زهرا شعبانی / هندیجان

برگزیدگان بخش کلاسیک و آزاد:

۱-مرتضی آخرتی / نیشابور

۲-محمد حسین ملکیان / اصفهان

۳-عباس احمدی / قم

۴-رضا نیکوکار / رشت

۵-سید مهدی نژاد هاشمی /بجنورد

برگزیدگان بخش کودک و نوجوان

نفر اول: سید مهدی موسوی / قم

نفر دوم: مسعود طاهری عضد / همدان

نفر سوم: منیره هاشمی / مشهد

خاطر نشان می شود در این مراسم شاعران و اساتید برجسته ای از جمله آقایان علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، علی داوودی و سید حمید رضا برقعی به شعرخوانی پرداختند که با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبه رو شد.