بازدید هیات مفتیان روسیه از پارک علم و فن آوری دانشگاه تهران

 

 

 

هیاتی ۹ نفره متشکل از مفتیان ایالت های روسیه که به دعوت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب به ایران آمده اند از پارک علم و فن آوری دانشگاه تهران بازدید کردند.

 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن خوشامدگویی به مهمانان اظهار داشت: معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای اعتلای اهداف فرهنگی خود تلاش می کند تا با دعوت از علمای جهان اسلام به ایران به تقویت وحدت و همبستگی علما کمک نماید.

وی با اشاره به بخش های مختلف معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اداره کل آموزش و پژوهش، اداره کل مراسمات و انتشارات، ادراه کل فضای مجازی، اداره کل امور قرآنی و مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی، بخش های اصلی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تشکیل می دهند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات فن آوری به همراه هیات روسی گفت: تمام محصولات این نمایشگاه حاصل زحمات دانشمندان جوان ایرانی است که با وجود سالها تحریم توانسته اند پیشرفت های شگرفی در صنعت دارو ، شیمیایی و نانو داشته باشند تا قدرت جوان مسلمان را به دنیا نشان دهند.

در پایان مفتیان روسی به عضویت افتخاری در مجموعه دانشمندان عضو جایزه بزرگ  المصطفی درآمدند .

گفتنی ست هیات ۹ نفره مفتیان روسیه در این سفر دیدارهایی در شهرهای تهران، گرگان، مشهد و قم خواهند داشت.