بازدید رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و نماینده ولی فقیه در استان کردستان صبح جمعه ۲۷ فروردین از پژوهشگاه مطالعات تقریبی بازدید کردند.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن خوشامدگویی با اشاره به فعالیت های انجام شده در پژوهشگاه گفت : یکی از مهمترین محصولات پژوهشی این پژوهشگاه موسوعه احادیث مشترک است که در ۲۰ جلد جامع هم اکنون  در بیروت در حال چاپ است و به زودی به دست ماخواهد رسید . و در نظر داریم به علت اهمیت این موسوعه رونمایی آن را به صورت بین المللی در حوزه علمیه قم انجام دهیم .و پس از آن این موسوعه را که با ایده آیت الله العظمی بروجردی تالیف شده به تمام جهان اسلام ارسال کنیم .

دکتر مختاری با اشاره به دو همایش تقدیر از پایان نامه های تقریبی که توسط پژوهشگاه مطالعات تقریبی در دو سال گذشته برگزار شد افزود : در دو سال گذشته دو همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی برگزار کردیم که همایش اول دوسال پیش درشهر قم و با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی و طیف گسترده ای از حوزویان و دانشگاهیان برگزار شد و دومین همایش هم پارسال در شهر مقدس مشهد برگزار شد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت : با توجه به نظر مساعد آیت الله اراکی جهت برگزاری همایش تقدیر از پایان نامه در استان های مختلف و استقبال جنابعالی تصمیم بر این شد که سومین همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی هفته اخر اردیبهشت امسال در استان کردستان برگزار شود .
رئیس موسسه عروه الوثقی با اشاره به استقبال چشمگیر از این همایش ها تصریح کرد : در دوسال گذشته طبق فراخوان ما پایان نامه های دفاع شده بسیاری به دست ما رسید که در نهایت با ارزیابی های تخصصی ۱۰ آثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند . که ازمیان برگزیدگان ۴ نفر اهل سنت و ۶ نفر شیعه بودند که به آنها جوایزی اهدا شد .
دکتر مختاری در پایان ضمن ابراز امیدواری از برگزاری موفق سومین همایش در استان کردستان افزود: با توجه به همکاری های گسترده بین پژوهشگاه مطالعات تقریبی و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و ارسال چندین دوره از کتابهای پژوهشگاه مطالعات تقریبی به آن مرکز ، امیدوارم با همکاری این دو نهاد سومین همایش تقدیر از آثار و پایان نامه ها به بهترین نحو برگزار شود .
همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تشکر از برگزاری این جلسه گفت : برگزاری این همایش در استان کردستان که اکثریت آن را اهل سنت تشکیل می دهند بسیار مفید خواهد بود .
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تالیف آثار تقریبی قوی در استان کردستان افزود : در این همایش می توان از ظرفیت بالای مدارس اهل سنت و دانشجویان این استان برای ارسال پایان نامه های تقریبی استفاده نمود .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد : در استان کردستان تقریب مذاهب به معنای حقیقی وجود دارد و رابطه بسیار خوبی بین شیعه و اهل سنت برقرار است . چرا که مبنای ما رجوع به اسلام ناب محمدی است .
عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تقدیر از پژوهش های انجام شده در پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود : کتاب های بسیار خوبی در زمینه های مقارن در پژوهشگاه چاپ شده است که  ارسال آنها به مراکز مختلف از جمله مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بسیار مفید بود.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان با بیان ضرورت استفاده از ظرفیت های رسانه ای افزود : باید از پتانسیل صدا و سیما و رسانه های مجازی برای تحقق وحدت در تمام کشور استفاده کرد.

اختصاصی سایت پژوهشگاه مطالعات تقریبی