بازدید جمعی از فعالان فرهنگی کشورهای اسلامی از پژوهشگاه مطالعات تقریبی و دیدار با مدیر مجمع الحوار الاسلامی

 

 

 

 

 

جمعی از فعالان فرهنگی کشورهای اسلامی ضمن بازدید از پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مجمع الحوار الاسلامی دیدار و گفتگو کردند .

 

 

مدیر مجمع الحوار الاسلامی اظهار داشتند : خداوند در آیه ۲۵۷ سوره بقره، الله را ولی مومنین و طاغوت را اولیاء کافران معرفی کرده است. دشمن شناسی و طاغوت شناسی از اقتضائات مهم جامعه اسلامی است. دشمن امروز برای شکست دادن امت رسول‌الله (ص) تفرقه را در دستور کار خود قرار داده است. امروز با دسیسه های دشمن و استکبار در عراق و سوریه و یمن و افغانستان جنگ های قومیتی شکل گرفته است و صد البته که مسلمانان باید هوشیار باشند و با آگاهی مانع از تفرقه بیشتر شوند.

 

وی در ادامه، اهل سنت را محب اهل بیت (ع) خواند و افزود : اهل سنت هم مثل شیعه سپاه امام زمان و محب اهل بیت علیهم السلام هستند.

 

وی تاکید کرد : تلاش برای ایجاد وحدت، مهم ترین وظیفه مسلمانان است. در بین سپاهیان دشمن موارد بسیاری  از اختلاف وجود دارد ولی از آشکار شدن آن جلوگیری می کنند، اما با تمام وجود، جزئی ترین اختلافات شیعه و اهل سنت را در بوق و کرنا می کنند تا به اهداف شوم خود برسند . کار دوم دشمن ایجاد یاس و نا امیدی در میان جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان در ادامه اظهار داشت : وظیفه مسلمانان مخصوصا جوانان مسلمان این است که با تدبر و تدقیق در آیات قرآن و روایات، خط مشی اصیل اسلامی را بیابند و علاوه بر آن به استناد آیه فاذا عزمت فتوکل علی الله با شعار «ما می توانیم» در راه شناسایی نکات قوت جامعه اسلامی و تلاش برای ایجاد اتحاد آن، ضعف های دشمن را نیز بشناسند و از همان راه برای عقب راندن طاغوت تلاش کنند.

 

وی با اشاره به وظایف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وظیفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اساساً تشکیل این مجمع به تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله، تلاش برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی و حفظ اساس اسلام است. چرا که حفظ وحدت جامعه اسلامی سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده است.

 در همین زمینه مجمع جهانی تقریب در حال استفاده از تمام ظرفیت ها برای رسیدن به وحدت عملی در جهان اسلام است.

 

مدیر مجمع الحوار الاسلامی در پایان افزود : متأسفانه امروز تندروی ها هم در شیعه و هم در اهل سنت وجود دارد. و مهمترین وظیفه ما جلوگیری از افراطی گری در مذاهب اسلامی است.