بازدید آیت الله اراکی از مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری قم

آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب به همراه حجت الاسلام والمسلمین صادق گلزاده معاون فرهنگی مجمع  ضمن بازدید از مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری قم… تفاهم نامه ای جهت همکاری های بیشتر به امضا رساندند .

دراین دیدارکه پنج شنبه برگزار شد آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب با اشاره به مسئوولیت خطیر مرکز کامپیوتری در تهاجم فرهنگی گفت: دست اندکاران این مرکز از نیروهای زبده و مسلط می باشند که به عنوان ارتش نرم افزاری وظیفه فرهنگ سازی را به عهده دارند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: الحمدالله در این مرکزکارهای شایسته ای انجام شده و در این حوزه نباید اتکا به آنچه دیگران تولید کرده اند نمود،بلکه خود باید به فکر تولید جدید و نو باشیم .

وی افزود :امیدوایم با امضای این تفاهم نامه و شروع همکاری این دو نهاد شاهد تولیدات فرهنگی اثر گذار بر مبنای مطالعات فرهنگی تقریب باشیم.

آیت الله اراکی با اشاره به ضرورت بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: تمام فعالیت ها این مرکز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شده است و این مسیر باید با قدرت ادامه یابد.

همچنین در طی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صادق گلزاده معاون فرهنگی مجمع تقریب ضمن خیر مقدم و تبریک ایام عید غدیر گفت: دو مرکز مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ماموریت سترگ و ماندگار نظام اسلامی در تقویت حوزه دین و تقویت اهداف و منویات نظام اسلامی است.

وی افزود: پرچم تقریب، عَلَمی است که با آن در ساحت جهان غیر شیعی می توان کارهای اساسی انجام ومرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ، ساحتی است که دانش های دینی و حوزوی را به ادبیات و زبان امروز حوزه فن آوری اطلاعات تبدیل می کند.

قابل ذکر است، مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی، نهادی پژوهشی است که در جهت سهولت دسترسی به منابع و متون علوم اسلامی و فرهنگ دینی و مقدمات مربوط به آن با استفاده از فن‏ آوری اطلاعات و ارتباطات، و توسعه و تعميم آن در حوزه‏ های علميه و مجامع فرهنگی داخلی و بین‏ المللی تشكيل شده است.