اهدای موسوعه « السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیة » به دانشگاه بلاد شام

 

 

آیت الله طباطبایی اشکذری نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ضمن بازدید از دانشگاه شیخ احمد کفتارو که یکی از فروع چهارگانه دانشگاه بلاد شام است موسوعه گرانسنگ « السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیة » را به آن دانشگاه اهدا نمود.

 

طی این دیدار موسوعه گرانسنگ بیست جلدی « السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیة » که محصول تلاش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است از سوی آیت الله طباطبایی به دانشگاه اهدا گردید ، و در مقابل تعدادی از آثار تقریبی بنیان گذار دانشگاه به معظم له اهدا گردید.

در این دیدار که روز دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۹ برگزار شد نماینده ولی فقیه در سوریه طی نشست صمیمی با دکتر محمد شریف صواف رییس و دکتر عدنان افیونی نایب رییس و مفتی دمشق و روسای دانشکده های آن، در جریان روند و سیستم آموزشی این دانشگاه قرار گرفت.

همچنین مسئولان دانشگاه ضمن قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در سوریه و هیئت همراه ، علاقه خود را به جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب اسلامی ابراز نمودند.

دانشگاه شیخ احمد کفتارو از مراکز آموزشی قدیمی دمشق است که به نام موسس آن نامگذاری شده است و در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ دانشجو دارد.

این دانشگاه از بزرگترین کتابخانه آموزشی برخوردار است که در آن کتب معتبره شیعه و سنی در کنار یکدیگر به چشم می آید و دانشجویان نیز استفاده می کنند.

شایان ذکر است که طی این بازدید رئیس حوزه علمیه جامعه المصطفی سوریه ، معاون رایزن جمهوری اسلامی ایران و مشاور فرهنگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و تعدادی دیگر از مسئولین ایرانی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه را همراهی کردند .