انقلاب اسلامی، منشأ تحرکی عظیم در گرایش به اسلام

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری تاکید کرد : انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در جهان داشته و عامل جنبش و تحرک نسل جوان بویژه در اروپا و آمریکا در گرایش به اسلام شده است.

دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علیمه قم در جمع کارکنان پلیس استان گیلان در خصوص بازتاب های انقلاب اسلامی و جایگاه آن در جهان اسلام به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به آیه ۵۳ سوره مائده، شهدا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را مصداق بارز این آیه شریفه معرفی کرد.

وی در سخنرانی خود شأن نزول تعدادی از آیات قرآن کریم را در حق برخی ملتها دانست و افزود: آیه ۵۳ سوره مائده روی گرداندن از دین خدا را عامل جایگزینی قومی به جای نخستین دانسته و در ادامه ویژگی های این قوم جدید که ایرانیان می باشند را متذکر می شود.

رئیس بنیاد بین المللی عروﮤ الوثقی از جمله دیگر موارد را به تصریح قرآن کریم آیه ۳۸ سوره محمد (ص) دانست و افزود: پیروی انقلاب اسلامی نشان دهنده استفاده ایرانیان از ارکان دین مبین اسلام در راه دین است.

وی به تصریح روایات که نقل کرده اند از حضرت رسول (ص) در این مورد سوال شده است، قوم ایرانی را مصداق این آیه ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بازتاب گسترده انقلاب اسلامی در جهان را متذکر و آن را عامل تحرک در نسل جوان اروپا و آمریکا در گرایش به اسلام معرفی کرد.

وی به برخی مدعیان دورغین اسلام در سرزمین حجاز که حرمین شریفین را به اختیار گرفته اند اشاره و افزود: امروزه از سوی برخی دشمنان اسلام، تبلیغات گسترده ای علیه تشیع و اسلام به راه افتاده است که علیرغم این تبلیغات، صدور انقلاب که امام فرموده بودند تحقق یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری اقداماتی که مجمع تقریب مذاهب در راستای نزدیکی مذاهب اسلامی انجام می دهد را در شکست فتنه و دسیسه دشمنان موثر دانست.

وی گرایش به اسلام و رشد فزاینده محبان اهل بیت علیهم السلام بویژه در میان دانشگاهیان، فعالان مراکز علمی و فرهیختگان را نشان موفقیت در صدور انقلاب خواند.

وی داعش را نقشه صهیونیستی و دست پرورده انگلیس و آمریکا و در راستای ایجاد فتنه در جهان اسلام معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین
مختاری افزود: اما علیرغم این تلاش های مذبوحانه، اسلامی که با تعریف و تفسیر انقلاب اسلامی و امام (ره) است، در حال گسترش است و پیام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برای جوانان مسلمان اروپا و آمریکا نشان دهنده این موضوع است.

این ستاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در پایان وحدت کلمه را در داخل و جهان اسلام و پیروی از ولایت امر مسلمین حضرت امام خامنه ای را عامل مجد و عظمت بیشتر اسلام در جهان معرفی کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم دکتر مختاری به سوالات حاضران در خصوص جایگاه انقلاب اسلامی در جهان و توطئه های دشمنان پاسخ گفت.

روابط عمومی عقیدتی سیاسی انتظامی استان گیلان