امروز به کنفرانس وحدت بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم شناساندن حقیقت و ماهیت گروهها و جریانهای تکفیری به توده های مسلمانان تاکید کرد.

 

مولوی محمد اسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع تقریب و مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت، در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، به لزوم وحدت بین مسلمانان اشاره و تاکید کرد: امروز به هفته وحدت و برگزاری کنفرانس وحدت بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

 

وی افزود: علت این لزوم، روشن و واضح است؛ دشمنان اسلام سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان دارند و امروز حرکت و فعالیت خود را در جهت تفرقه بیشتر کرده اند و از امکانات بیشتری بهره می برند خصوصا این که گروههایی را در جهان اسلام ایجاد کردند که به عامل خشونتها و افراط گرایی ها در منطقه تبدیل شده اند لذا امروز از هر روز دیگری به فعالیتهای بیشتری در زمینه و حدت و تقریب نیاز داریم.

 

اسحاق مدنی در ادامه راهکار مقابله با جریانهای تکفیری را “روشنگری” توصیف کرد و گفت: ما باید با روشنگری حقیقت اسلام را به توده های مردم عرضه بداریم؛ سیره پیامبر(ص) را معرفی کنیم و تعالیم، سجایای اخلاقی و آموزه های نبی مکرم اسلام(ص) را به مسلمانان بشناسانیم.

 

 

وی افزود: عطوفت و رحمت اسلامی که در آموزه های پیامبر وجود داشت را به مردم عرضه بداریم و کسانی که سعی در مخدوش جلوه دادن تعالیم اسلامی دارند را رسوا کنیم.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم کردن اقدامات تکفیریها، اظهار داشت: اقدامات جریانهای تکفیری و افراطی تنها باعث جنگ و خونریزی بین مسلمانان می شود لذا ما باید حقیقت این جریانها را به امت اسلامی معرفی کنیم.