امام خمینی(ره) امت اسلامی را وارد مرحله جدیدی کرد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه همه حالات و افکار ما باید برای خدا باشد، اظهار داشت: باید مجالس ما فقط ذکر خدا باشد همانطور که محضر علما فقط ذکر خداست .

آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز پنج شنبه در دیدار جمعی از طلاب جوان حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد که در محل پژوهشگاه تقریب در قم برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) مردی الهی بود که برای خدا قیام کرد و امت اسلامی را وارد مرحله جدیدی کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب دو روش بین مردم وجود داشت، اظهار داشت: روش اول این بود که امام (ره) به آن معتقد بود این بود که شاه باید برود و اسلام جایگزین آن شود و روش دوم که روشنفکران به آن معتقد بودند این بود که با دست خالی نمی توان با شاه مبارزه کرد و انقلاب نمود بنابراین شاه بماند و سلطنت کند اما حکومت نکند.

آیت الله اراکی افزود: اما امام خمینی (ره) با اعتقاد به روش اول و خیزش مردمی توانست انقلاب را به سرانجام برساند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه اظهار داشت: زمان شاه خفقان به جایی رسیده بود که مردم از هیچ گونه آزادی برخوردار نبودند و باید برای کوچکترین موضوع از اجانب اجازه می گرفتند.

وی افزود: آمریکایی ها کاپیتولاسیون را در ایران به راه انداختند تا به جنایت هایشان بپردازند همان کاری که در افغانستان و عراق انجام داد و ابوغریب و گوانتانامو همه از آثار جنایت های آمریکا در این کشور ها است.

آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه همه حالات و افکار ما باید برای خدا باشد، اظهار داشت: باید مجالس ما فقط ذکر خدا باشد همانطور که محضر علما فقط ذکر خداست.

وی افزود: آنچه که تمدن غرب به آن فرا می خواند زندگی غفلت است که در آن چشم، گوش و قلب از کار می افتد.