اختتامیه بیست و هشتمین کنفراس وحدت اسلامی

مراسم اختتامیه بیست و هشتمین کنفراس وحدت اسلامی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و  شخصیتهای برجسته اسلامی در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد .

خلیل حمدان دبیر کمیسیون احزاب و خانم طوبی کرمانی، رییس کمیسیون زنان مسلمان، درباره کمیسیونهای مذکور گزارش دادند و قرار شد گزارش بقیه کمیسیونها به صورت کتبی ارائه شود.

شیخ خالد ملا” رئیس علمای جنوب عراق دراین مراسم به پیروزهای پی در پی ارتش و مردم عراق درمقابله با تروریستهای داعش اشاره کرد و گفت : رسانه ها بسیاری از واقعیتهای پیروزی عراق را در آمرلی، جرف الصخر، بلد، ضلوعیه و … پنهان کردند و فقط از سقوط یک ساعته موصل گفتند، در حالی که موصل یک ساعته سقوط نکرده بود .

خالد ملا در ادامه به کشتارها و جنایتها و هتک حرمت های داعش اشاره کرد و خطاب به علما هشدار داد که اگر منبر شما ربوده شود باید منتظر نبردهای طایفه ای باشید.

رئیس علمای جنوب عراق تصریح کرد: آنچه ما را نگران می کند مشکل شناسایی نیروهای داعش است زیرا آنان لباس ما را می پوشند و به زبان ما سخن می گویند .

او اظهار داشت: تکفیر همانند طنابی دو سر است که یک سر آن فرزندان ما قرار دارند که قربانی آن هستند و سر دیگر آن صهیونیستها هستند که از کشته شدن فرزندان ما در سوریه و عراق لذت می برند.

خالد ملا تأکید کرد: شیعه و سنی هر دو باید از منابر افراطی بپرهیزند چرا که تأثیرات منفی بر طرف مقابل می گذارد. بگذارید منابر ما فضایی برای همزیستی مشترک باشد.

آقای “محمد حسن اختری” دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت هم دراین مراسم درسخنانی گفت: بزرگترین مشکل جامعه ما نا آگاهی و نداشتن بصیرت است، ما باید دشمنان اسلام، نقشه های آنان و راه های نفوذ آنان را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم در برابر آن مقاومت کنیم.

وی افزود: ما کمپینی راه می اندازیم تا علما نظر خود را در محکومیت افراطگریهای اخیر ارائه دهند و همه ما تکفیر و تروریسم و حامیان آن را محکوم می کنیم.

در ادامه این مراسم مولوی قاضی شرف الدین امام جمعه تربت جام هم درسخنانی با تاکید بر

محترم شمردن حقوق اقلیت ها گفت : همه ما اعم از شیعه و سنی باید در برابر تفرقه و تمامی کسانی که در پی تفرقه بین مسلمانان هستند مقاومت کنیم.

شرف الدین افزود: وحدت نباید مختص هفته وحدت باشد بلکه الگویی است که همیشه باید آن را مد نظر قرار داد.

در پایان این مراسم، بیانیه پایانی بیست و هشتمین کنفراس وحدت اسلامی قرائت شد .