گزارش سفر حجت الاسلام والمسلمین باقری به سیستان و بلوچستان

 

طرح اعزام مبلغین تقریبی به مناطق مختلف کشور از طرح های اصلی پژوهشگاه مطالعات تقریبی است که در چند سال اخیر با انسجام خاصی در حال پیگیری ست

. بر همین اساس حجت الاسلام والمسلمین باقری به عنوان یکی از نمایندگان پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ماه مبارک رمضان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد .

حجت الاسلام والمسلمین باقری با اشاره به سخنرانی در مساجد بزرگ اهل سنت در شهرهای مختلف استان سیستان گفت : در مساجد و حسینیه های شهر های مختلف از جمله زاهدان ,خاش , ايرانشهر, سرباز , پيشين, نيكشهر, كنارك , چاه بهار سخنراني داشتم که به عنوان مثال در شهر پیشین در مسجد جامع بزرگ اهل سنت در روز جمعه در حضور بيش از ۴هزار نفر نمازگزار، سخنراني باشكوهي برگزار گرديد. همچنین در شهر چابهار که بیش از ۸ سخنرانی برای برادران و خواهران شیعه و سنی برگزارشد .

این پژوهشگر تقریبی با اشاره به محوریت وحدت در سخنرانی ها افزود: سيره پيامبر و رفتار و كردار پيامبر با مردم , راز محبوبيت پيامبر در بين مسلمانان جهان , اخلاق در قرآن , شناسائي دشمن اصلي و مشترك و نحوه مقابله با آنها , بيان چالش¬ها بين مسلمانان جهان و ارائه راه ¬حل ¬هاي اساسي , تقوي و متقين در قرآن , حقوق والدين در قرآن , شرائط دوستي در قرآن , حقوق خانواده در قرآن و عوامل وحدت و تفرقه از موضوعات اصلی سخنرانی ها در استان سیستان و بلوچستان بود .

 

وی با اشاره به استقبال مردم سیستان افزود : در تمام شهرها با استقبال بي¬نظير مردم خونگرم و باصفاي اهل سنت بخصوص مردم بلوچ كه بسيار راضي و خوشحال از برنامه تقريبي مجمع تقريب مذاهب اسلامي بودند مواجه شدیم و تقاضاي آنها اين بود كه برنامه تبليغي مجمع فقط منحصر به ايام ماه مبارک رمضان نباشد بلكه در تمام فصول و مناسبت¬هاي تبليغي آن هم بيش از يك نفر باشند تا بتوانند همه شهرها را پوشش بدهند.