گزارشی از مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی قم در لبنان

 

 

آیین افتتاحیه هفته فرهنگی قم در نبطیه لبنان عصر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ به وقت محلی با حضور چشمگیر مردم، شهردار نبطیه، اعضای شورای شهر و مسئولان محلی، سفیر ایران در لبنان، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، مقامات استانداری قم، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان و سایر مسئولین آغاز به کار کرد.

 

شهردار نبطیه دکتر احمد کحیل ضمن ارائه گزارش فرآینده اجرایی این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه هویت قم، بزرگان، مراجع، فعالیت های علمی و فکری پیشرفته، صنایع دستی و هنر، گذشته و تاریخ درخشان قم را منعکس می دهد.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم مرکز فکر و اندیشه و جهاد و فرهنگ است، درباره ویژگی های شهر نبطیه اظهار داشت: شهر نبطیه شهر امام حسین (ع)، شهر مراسم عاشورای باشکوه، شهر علم، علما، بزرگان علمی و شهر مقاومت و شهداست. قلب نبطیه به عشق امام حسین(ع) می تپد و نسل های مختلف این شهر با عشق و علاقه به سیدالشهدا(ص) بزرگ شده اند.

دکتر شریعتمدار: رائحه انقلاب دوباره در این شهر دمیده شد

رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی قم به عنوان دومین سخنران برنامه ضمن تبریک پیروزی حزب الله در انتخابات مجلس لبنان به سید حسن نصرالله، بیان کرد: امروز رائحه انقلاب دوباره در این شهر که اهل آن مقاوم هستند دمیده شد و این رویداد فرهنگی که امروز آغاز میشود مخاطب را در لحظاتی به قم میبرد به گونه ای که انگار ماهها در این شهر زندگی کرده است.

شریعتمدار ادامه داد: زیربنای این نمایشگاه ۴ هزار متر است و در غرفه های حرم حضرت معصومه، جمکران، حوزه علمیه، جامعة الزهرا، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع اهل بیت، صنایع دستی، سوهان قم،مقاومت و شهدا، امام و رهبری و دیگر نهادها و مراکز و با حضور ۱۴۰ نفر برگزار می شود.

معاون امور زائرین استاندار قم  به عنوان سخنران پایانی این برنامه گفت: در نمایشگاه هفته فرهنگی – اقتصادی استان قم، فقط بخش کوچکی از ظرفیت ها و توانمندی های این استان به نمایش گذاشته می شود.    

وی ضمن تبریک پیروزی حزب الله در انتخابات تصریح کرد: این انتخابات نشان داد که لبنان اهل بصیرت، اهل مقاومت و اهل معرفت است و لبنان در صف اول مبارزه با ظلم، زور، تکفیری و داعش می باشد.

وی از «بصیرت» به عنوان نقطه اشتراک شهرهای قم و نبطیه یاد کرد و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند قم شهر بصیرت است، گفت: نبطیه نیز شهر بصیرت است و این اشتراک را به فال نیک می گیرم.

 

گفتنی است هفته فرهنگی استان قم در نبطیه از ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ الی ۲۲ به وقت محلی لبنان در مجتمع تجاری ریفولی واقع در خیابان مرجعیون شهر نبطیه لبنان برای بازدید عموم برگزار می شود.