پيام رئيس جمهور براي شهادت شيخ نمر

 

 

 

 

رييس جمهور در پيامي اين اقدام غيراسلامي و غير انساني دولت عربستان را در راستاي سياستهاي فرقه گرايانه و دامن زدن به تروريسم و افراط دانست.

به نقل از پايگاه اطلاع‌ رساني رياست جمهوري، متن پيام حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

خبر اعدام عالم مجاهد شيخ نمر باقر النّمر موجي از اندوه و تأسف در بين جوامع اسلامي بوجود آورد. اينجانب ضمن محکوم کردن اين اقدام غيرانساني که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزشهاي اسلامي است، به خانواده شهيد شيخ نمر، علماي اعلام و عموم مسلمانان تسليت عرض ميکنم.

ترديدي ندارم که دولت عربستان با اين اقدام غير اسلامي، وجهه خود را در بين کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي اسلامي بيش از پيش مخدوش نموده است. چنين اقدامي در راستاي سياستهاي فرقه گرايانه و دامن زدن به تروريسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سالهاي اخير منجر به بي ثبات کردن منطقه و ايجاد جنگ و درگيري گرديده است.
مردم مسلمان ايران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان اين اقدام غيراسلامي را به شدت محکوم مي کنند اما اجازه نميدهند که اين جنايت، دستمايه افراد و گروههاي خودسر در کشور براي انجام اعمال غير قانوني و هتک حيثيت نظام مقدس جمهوري اسلامي گردد.

حرکتي که توسط جمعي افراد افراطي شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگري کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً بايد در پناه جمهوري اسلامي ايران در امنيت باشد ـ منجر گرديد، به هيچ عنوان قابل توجيه نيست و قبل از هر چيزي توهين به نظام و لطمه به آبروي جمهوري اسلامي ايران تلقي مي شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با اين خودسريها و اعمال مجرمانه برخورد جدي شود.

از اين رو، از وزير کشور ميخواهم که با همکاري قوه محترم قضاييه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعيت کامل، عاملان اين تهاجم را شناسايي و براي اجراي عدالت به دستگاه قضايي معرفي کنند تا براي هميشه به اين گونه اعمال زشت پايان داده شود و امنيت کامل نمايندگيهاي سياسي دولتها در جمهوري اسلامي ايران تضمين گردد.

خداوند روح شهيد شيخ نمر را با شهداي کربلا محشور نمايد و اسلام و مسلمانان را عزّت عنايت فرمايد.
حسن روحاني
رييس جمهوري اسلامي ايران