وحدت یکی از مهمترین فرائض و واجبات دینی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: وحدت در فرهنگ ما و تعالیم قرآن کریم و معصومین (ع) یکی از واجبات و فرائض شمرده شده است

آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده نماز گزاران در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود رسول ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) و سبط اکبر امام جعفر صادق ع بابیان ضرورت وحدت در جامعه اسلامی وبا تاکید بر این که پیام همه انبیا در طول تاریخ وحدت بین اهل ایمان بوده است یاداور شد: وحدت در فرهنگ ما و در تعالیم قرآن یکی از واجبات و فرایض شمرده شده است .

وی افزود: امر به وجوب وحدت دستور سریع در قرآن و لسان ائمه معصومین (ع )است و در دین مبین اسلام بسیار تاکید شده است که یکی باشیم و وحدت را رعایت کنیم .

آیت الله اراکی یادآورشد: اعلام وحدت از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب سیاستی نیست که مختص یک زمان و مکان خاصی باشد؛ بلکه همانگونه که نماز و روزه و حج واجب است،‌حفظ وحدت در جامعه اسلامی نیز واجب است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه سخنانش گفت : ما باید در برابر دشمنانی که میخواهند از اسلام ونام ویاد حضرت محمد ص در جامعه اثری نباشد باید یکپارجه و امت واحده باشیم .

وی تصریح کرد : مومنان نباید در دین خدا تفرقه ایجاد کنند و اهل ایمان را پاره پاره , گروه گروه و دسته دسته کنند بلکه بایستی درجهت همدلی و یکپارچگی اهل دین تلاش نمایند .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذا
هب اسلامی در ادامه افزود: امروز برخی پرچم دشنام را علنی می‌کنند تا در جامعه اسلامی جنگ رخ دهد؛ ‌مگر اهل‌بیت(ع) این کارها را کردند؟ مگر اهل سنت در کلاس امام صادق(ع) شرکت نمی‌کردند؟

آیت الله اراکی با بیان حرکت برخی از شبکه های ماهواره ای در جهت تفرقه و جدایی مسلمانان و هم جهتی آنان با تلاش دشمنان گفت ما نباید مثل بعضی ها بر علیه سایر مذاهب جارو جنجال راه بیندازیم و پرچم دشمنی و عداوت را برافراشته و موجب خشم برادران اهل سنت را فراهم کنیم و به این وسیله بین شیعیان و اهل سنت جنگ و دشمنی به راه بیاندازیم قطعا این امر مورد رضایت خدا , پیامبر , امیر مومنان , فاطمه زهرا (س) و ایمه طاهرین (ع ) نیست .

مرجع :تنا