هدف دشمنان مبارزه با اصل اسلام، قرآن و رسول اکرم(ص) است

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه دنیای غرب می خواهد ریشه دین و اعتقاد به خدا را از بین ببرد، اظهار داشت: غرب از هر راه و ابزاری برای مبارزه با اعتقادات مذهبی و دینی بهره می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان و علمای اهل سنت و تشیع شهر مرزی تایباد در استان خراسان رضوی طی سخنانی با اشار به اینکه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت الله محسن اراکی به دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر تشکیل امت واحده اسلامی تأکید کردند، اظهار داشت: مأموریت ایجاد امت واحده مأموریت بزرگی است که نیازمند تلاش همه دلسوزان عرصه وحدت، علما، بزرگان، مسئولان و اندیشمندان است و فقط بر عهده یک نهاد خاص نیست.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون ائمه اطهار، بزرگان دین، خلفای راشدین و علمای اسلام از مذاهب مختلف همواره دغدغه فکر آنها وحدت امت اسلامی بوده است و تلاش های بسیار زیادی برای تشکیل امت واحده اسلامی و جلوگیری از تفرقه جهان اسلام انجام داده اند.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه این تلاش ها در عرصه تقریب و وحدت امت اسلامی همواره وجود داشته است، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان اسلام و انقلاب سعی کردند که این انقلاب را انقلابی شیعی نشان دهند اما امام راحل جلوی این تلاش ها ایستاد و گفت انقلاب ما اسلامی است و همه مذاهب در پیروزی این انقلاب مشارکت داشته اند.

وی تأکید کرد: خون هایی که از مذاهب مختلف اسلامی برای حفظ انقلاب اسلامی ریخته شده است نشان از ریشه دار بودن وحدت و تقریب و همدلی اقوام و مذاهب اسلامی در کشور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی با اشاره به اینکه امروز تهدیدات دشمنان علیه جهان اسلام شدت گرفته است، اظهار داشت: هدف دشمنان از تهدیدات فرقه یا مذهب خاصی نیست بلکه هدف اصلی آنها مبارزه با اصل اسلام، قرآن و رسول اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه دنیای غرب می خواهد ریشه دین و اعتقاد به خدا را از بین ببرد، اظهار داشت: غرب از هر راه و ابزاری برای مبارزه با اعتقادات مذهبی و دینی بهره می گیرد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به اینکه ایران امن ترین کشور منطقه است اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که این امنیت موجود را حفظ و جلوی عوامل تفرقه انگیز را بگیریم.

وی افزود: وضعیت کشور های اطراف ما نظیر عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان بسیار نا امن و بحرانی است و این مسئله نشان از این نکته دارد که دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه و نا امن کردن این کشور ها هستند.

لازم به ذکر است در این دیدار صمیمی مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی مدیر مدرسه اهل سنت احناف تایباد، مولوی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد، حجت الاسلام و المسلمین محدثی امام جمعه تایباد، فرماندار و جمعی از علمای اهل سنت و تشیع شهر مرزی تایباد حضور داشتد.

مرجع:تنا