هدف توافق امارات و اسرائیل؛ از بین بردن اتحاد کشورهای اسلامی

 
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: هدف توافق امارات و اسرائیل از بین بردن اتحاد کشورهای اسلامی و دستیابی به منافع شخصی است.
“مولوی اسحاق مدنی” عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون توافق اخیر امارات با اسرائیل، این اتفاق را یک مسئله روشن و واضح در جهان اسلام دانست و گفت: امروز فلسطین مظلوم فدای مسائل مادی و منافع شخصی شده است و با نادیده گرفتن رویکرد اسلام و علمای دین، حکام منطقه به دنبال سود و منافع بیشتر در محدوده جغرافیایی خود هستند.
 
مشاور عالی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، تصریح کرد: امت اسلام و آیندگان قطعا به این موضوع واکنش نشان خواهند داد و این خیانت بزرگ به اعتقادات اسلام را در ذهن خود به یاد خواهند داشت.
 
وی با بیان این که ملت و کشور فلسطین جزء لاینفک جهان اسلام است، گفت: اسرائیل غاصب اکنون با پشتیبانی آمریکای جنایتکار پیوسته درصدد قلدرگویی به کشورهای اسلامی بوده است و این تفکر را بر حکام منطقه و امت های آنان القا می کنند که دین مبین اسلام سدی برای پیشرفت و تعالی آنان است.
 
مولوی مدنی خاطر نشان کرد: اسرائیل و آمریکا در شرایط فعلی در حال القای تفکری جدید بر حکام کشورها هستند که اگر بقا و حیات خود را می خواهند باید ناگزیر با اسرائیل ارتباط برقرار کنند و سپس منافع همدیگر را تقویت کرده و در نتیجه مصونیتی برای خود ایجاد کنند؛ این نوع تفکر و اندیشه حکام فریب خورده منطقه باعث قربانی شدن تصمیمات جهان اسلام در مسئله فلسطین خواهد شد.
 
وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با استعانت به آیه شریفه « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا »؛ همگی به ریسمان خدا ، قرآن و اسلام و هرگونه وسیله وحدت‌ چنگ زنند و پراکنده نشوند تا انشالله جهان اسلام متحد و همدل و منسجم و قدرتمند باقی بماند.