نشست ائتلاف ملی بر وحدت عراق تأکید کرد

 

 

رهبران و نمایندگان و وزیران عضو ائتلاف ملی عراق، بزرگترین جریان سیاسی این کشور که دولت را تشکیل داده است، شنبه شب در نشستی به ریاست “عمار حکیم” رهبر ائتلاف ملی و حیدرالعبادی نخست وزیر عراق شرکت کردند.

 

 

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق شنبه شب در حالی که بسیاری از منابع انتظار داشتند از موصل بیانیه رسمی آزادی این شهر و پایان عملیات را اعلام کند، در نشست ویژه ائتلاف ملی به رهبری عمار حکیم شرکت کرد، نشستی که در آن بار دیگر بر وحدت عراق تأکید شد.

 

“عباس البیاتی” عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در خصوص نشست شنبه شب ائتلاف ملی گفت: در این نشست در خصوص مسأله همه پرسی کردستان عراق، بحث شد،موضوعی که مرتبط و وابسته به قانون اساسی است.

 

وی افزود: از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست، بررسی اولویت های کشور پس از آزادی موصل بود که نشست همکاری در چارچوب قانون اساسی را که بر وحدت عراق و پایبندی همه طرف ها به آن، تأکید دارد، ضروری دانست.

 

در نشست های منظم ائتلاف ملی که با حضور سران احزاب، نمایندگان پارلمان و اعضای کابینه از ائتلاف ملی برگزار می شود، معمولا مهمترین موضوعات روز کشور عراق اعم از سیاسی، امنیتی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

در بیانیه دبیرخانه ائتلاف ملی در حالی از حضور حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در این نشست خبر داد که پیش بینی شده بود، وی برای اعلام رسمی آزادی موصل به این شهر رفته باشد.

   

 

منبع :تنا