نشان دادن راههای همبستگی اسلامی مهمترین رسالت یک رسانه تقریبی است

 

 

 

 

معاون راهبردی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: رسانه تقریب مدرسه ای است که در آن همه پیروان مذاهب اسلامی از آن درس می گیرند.

 

 

دکتر سید احمد زرهانی امروز در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، با اشاره به اهمیت رسانه های تقریبی، بیان داشت: تغذیه افکار عمومی و نشان دادن راههای همبستگی مهمترین رسالت یک رسانه تقریبی است.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری همواره دغدغه ایجاد همگرایی بین مسلمانان را دارند، گفت: بر این اساس ایشان چند سال پیش سالی را به عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی تعیین کردند که می تواند سبقه هر سال را داشته باشد.

 

رئیس سازمان سما افزود: نقش رسانه ایجاد آگاهی وکنار زدن جهل و روشن کردن حقیقت است؛ تنویر افکار عمومی به وسیله رسانه باعث می شود تنش ها هم در سطح ملی و هم در سطح جهان اسلام کم شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات جریهانهای تکفیری در جهان اسلام، اظهار داشت: امروزه جریانهای تکفیری در جهت ایجاد فضای وهم آلود خفقان ترور، سرکوب تلاش می کنند؛ ما نقطه مقابل آنها هستیم و پرچم وحدت و همگرایی را بالا برده ایم لذا در این جنگ نرمی که دنیا علیه اسلام ناب به راه انداخته و یک اتحاد نامقدس بین استکبار جهانی و تکفیریها ایجاد شده است رسانه ها کاملا می توانند با یک هدف گیری درست افکار عمومی را روشن کنند و سره را از ناسره جدا کنند.

 

زرهانی افزود: شکی نیست که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان یک جریان خوش نام در جهان اسلام پرچمدار ایجاد رسانه های تقریبی است و ندای تقریب هم بعد از انقلاب اسلامی از ایران بلند شد ابتدا امام راحل بر وحدت مسلمین تاکید ویژه داشتند و همچنین مقام معظم رهبری سال۱۳۶۹ مجمع تقریب را پایه گذاری کردند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امروز تقریب در یک کفه و تکفیر هم در کفه دیگر هستند؛ خوشبختانه تقریب روبه صعود و تکفیر روبه افول است؛ به عنوان مثال شیخ احمد الطیب رئیس الازهر اعلام می کند تقریب ضروری است و می گوید جهان اسلام دو بال دارد یکی شیعه و دیگری سنی که جهان اسلام با این دو بال می تواند پرواز کند.

 

وی افزود: بر این اساس رسانه های تقریبی در حقیقت پیشانی نظام تقریب هستند و نورافکنی هستند که افق ها را روشن می کنند و هر چه قدر بتوانند بیشتر تلاش کنند اثرگذاری بیشتری خواهند داشت و اثرات تکفیریها و استکبار را از بین می برند.