مفتی سوریه: اگر ایران نبود سوریه و مقاومت اسلامی نابود شده بود

 

 

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه پیروزی ملت سوریه در نبرد با دشمنان بسیار نزدیک است، اظهار داشت: علما نقش بسیار مهمی در این پیروزی ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار تقریب از دمشق، آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب که در رأس هیئتی برای دیدار با مقامات و علمای سوریه در این کشور به سر می برد عصر روز دوشنبه با شیخ “بدرالدین احمد حسون” مفتی اعظم سوریه دیدار و گفتگو کرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در این دیدار با اشاره به اینکه صبر و ظفر دو یار قدیمی و دیرینه هستند، اظهار داشت: ملت سوریه با صبری که داشتند به زودی به پیروزی خواهند رسید زیرا صبر، پیروزی و ظفر را به دنبال دارد.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: امروز ملت، دولت، ارتش و علمای سوریه اسوه دیگران هستند زیرا اینها ارزش های الهی را دنبال کردند و در برابر سختی ها صبر پیشه کردند.
 
وی با بیان اینکه پیروزی ملت سوریه در نبرد با دشمنان بسیار نزدیک است، اظهار داشت: علما نقش بسیار مهمی در این پیروزی ایفا می کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان ضمن تشکر از دولت و ملت سوریه تأکید کرد: سوریه از تمام ابعاد مقاومت حمایت و پشتیبانی کرده است.
 
شیخ حسون نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از امت اسلامی حمایت می کند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در جایگاه پدری امت اسلامی قرار دارند و پیامبر گونه رهبری امت اسلامی را بر دوش کشیده اند.
 
مفتی سوریه با بیان اینکه اگر امروز جمهوری اسلامی ایران نبود سوریه و مقاومت اسلامی نابود شده بود، اظهار داشت: اگر مواضع صحیح جمهوری اسلامی نبود همه چیز از بین رفته بود.
 
وی اظهار داشت: اگر امروز خلفای اسلام زنده بودند بدون شک از سید حسن نصرالله و شجاعت و شهامتش ستایش می کردند.