في نور محمد(ص) فاطمة الزهراء(س)

 

 

 

 

(سلسلة فضائل اهل البيت(ع) عند اهل السنّة)

_______________________________

نویسنده: عبدالفتاح عبدالمقصود/ مصحح: شوقی محمد

/ چاپ دوم/ ۱۴۳۰ ق – ۲۰۰۹ م/ ۱۵۰۰

نسخه/ وزیري/ ۷۱۲ ص

قیمت: ۸۵۰۰۰ ریال

_______________________________

اهل بیت(ع) علاوه بر جایگاه ممتاز دینی که نزد شیعیان دارند، به پیروي از آیۀ شریفۀ «لا اسئلکم اجرا” الا المودة في القربي» جایگاه و مقام بی بدیل و رفیعی نیز نزد اهل سنت دارند. چرا که به تصریح آیۀ مذکور، دوستی و مودت اهل بیت(ع) فرضی است بر همۀ مسلمانان.

بر اساس این فرض و دستور الهی، کم نبوده اند متفکران و علماي سنی اي که تألیفات وآثار ارزشمندي دربارة اهل بیت(ع) به رشته تحریر درآورده اند و بر حقانیت آنان تصریح کرده اند.

پژوهشگاه مطالعات تقریبی از این رهگذر به گردآوري و تصحیح و چاپ برخی از این آثار در مجموعه اي با عنوان «سلسلة فضائل اهل البيت(ع) عند اهل السنة» اقدام کرده است.

کتاب حاضر در شمار این مجموعه قرار دارد و در آن، سیره دخت گرامی پیامبر اعظم اسلام(ص) در پژو هشی علمی و واقع بینانه و با ادبیاتی ممتاز و خلاقانه به نگارش در آمده و مصحح کتاب به تصحیح و مستندسازي منابع کتاب اقدام کرده است.

کتاب حاوي مقدمه ناشر، سخن مصحح و یازده فصل است. مصحح در ضمن اشاره به هدف از انتشار کتاب و معرفی جایگاه حضرت فاطمۀ زهرا(س)، درباره اتهاماتی که برخی به شیعیان وارد می کنند نکاتی بیان کرده است.

کتاب با ارائۀ تاریخ ظهور و بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و حوادث مربوط به آن و اوضاع و شرایط مکه آغاز شده، سپس به سیره و ویژگیهاي حضرت فاطمه(س) و حوادث دوره او نظیر حادثه فدك، خطبۀ ایشان و مسائل دیگر پرداخته است.