علمای جهان اسلام بر عدم صلاحیت مفتی های تکفیری تأکید دارند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: همه افرادی که فتواهای تکفیری صادر می کنند توسط غربی ها و رسانه های غربی حمایت و به عنوان مفتی معرفی می شوند.

آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با برنامه کنکاش که جمعه شب با موضوع “چالش های پیش روی جهان اسلام” از شبکه جام جم پخش شد با اشاره به برخی فتواهای تکفیری اظهار داشت: این فتواهایی که دستآویز تکفیری هاست کلا فتواهایی است که به وسیله افرادی که در میان همه مسلمین جهان چه شیعه و چه اهل سنت هیچ جایگاه علمی ندارد، صادر می شود.

وی افزود: همه بزرگان علم و دانش و همه علمای جهان اسلام حتی علمای اهل سنت نسبت به عدم صلاحیت این افراد برای صدور فتواها اظهار نظر های صریحی کرده اند.

آیت الله اراکی افزود: دانشگاه الازهر ، شیخ الازهر و شخصیت های دیگر علمی اهل سنت و همچنین شخصیت های علمی و علمای جهان تشیع، مراجع عظام قم و نجف اشرف و در رأس آنها مقام معظم رهبری با فتواهای صریح حرکت های تکفیری ها را محکوم کرده اند و همه این بزرگان و علما اعلام کردند که این افراد واجد شرایط فتوا دادن نیستند و فتواهای آنها صحیح نیست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: همه افرادی که فتواهای تکفیری صادر می کنند توسط غربی ها و رسانه های غربی حمایت و به عنوان مفتی معرفی می شوند همانطور که بی بی سی و سی ان ان داعش را به عنوان دولت اسلامی معرفی می کنند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: همه علمای اسلام بر عدم صلاحیت صادر کنندگان فتواهای تکفیری تأکید دارند و فتواهای این افراد را محکوم می کنند.

مرجع:تنا