سردار اکبری در پژوهشگاه مطالعات تقریبی مطرح کرد: امریکا شکست در خاورمیانه را پذیرفته است

 

 

 

سردار اکبری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب، و با حضور پژوهشگران و اساتید حوزه به تبیین  قدرت ایران و شکست های امریکا در منطقه پرداخت.

 

وی با اشاره به خروج نیروهای امریکا از منطقه اظهار داشت: خروج سربازان امریکایی از افغانستان و سوریه  آخرین پازل از شکست امریکا در منطقه خاورمیانه است.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: امریکا طالبان و القاعده را ایجاد و حمایت کرد تا باعث تضعیف قدرت منطقه ای ایران شود اما همین گروه های تروریستی امروز بلای جان امریکا شده اند و در حال جنگ با امریکا هستند.

وی تاکید کرد: امروز امریکا به اشتباه ۱۸ سال پیش خود پی برده زیرا فهمیده است که با لشکرکشی و آشوب در کشورهای مسلمان نمی تواند اقتدار کسب کند. نمونه بارز آن خروج سربازان امریکایی از افغانستان است که سالها پیش به آنجا حمله کرده بود.

سردار اکبری ضمن اشاره به وضعیت حکومت سوریه گفت: امریکایی ها با تمام قوا از گروهک تروریستی داعش حمایت کردند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند اما امروز ضمن پذیرفتن هزینه های سنگین مالی و انسانی، شکست در سوریه را پذیرفتند.

وی تاکید کرد: برنامه جمهوری اسلامی  ایران حمایت از مظلومین در منطقه است و امروز این هدف حاصل نمی شود مگر با تقویت محور مقاومت اسلامی.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید نگاه بین المللی داشته باشیم افزود: باید دنیای بین المللی را مخاطب خود قرار دهیم و شرط آن این است که مبلغین و متخصصین زبان دان پرورش دهیم تا استراتژی جمهوری اسلامی ایران را که برگرفته از اسلام ناب محمدی است به دنیا صادر کنیم.