سخنراني شیخ احمد بدرالدین حسون در كنفرانس وحدت

شیخ احمد بدرالدین حسون: اگر از مردم و مسئولین ایرانی بپرسید چگونه توانستید در برابر حکومت شاه که قدرت های جهان از آن حمایت می كردند، پیروز شوید، پاسخ خواهند داد فقط با یاری خداوند پیروز شديم .

شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه درسخنانی در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران تصریح کرد:  این کنفرانس در روز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) به عنوان عامل وحدت امت اسلامی برگزار می شود.
وی با اشاره به ميزبانی تهران گفت : ما پایتخت های عربی و اسلامی را خالی کرده ایم و برای شرکت در این کنفرانس به تهران آمده ایم به این دلیل که تهران عبودیت خود را در برابر خداوند اعلام کرده و در برابر ستمگران ایستاده است.

حسون در ادامه افزود: اگر از مردم و مسئولین ایرانی بپرسید چگونه توانسته اید در برابر حکومت شاه که از جانب همه قدرت های جهان حمایت می شد، پیروز شوید، پاسخ خواهند داد تنها با یاری خداوند توانستیم به این پیروزی دست یابیم.
وی با بیان این که امروز دشمنان و گروه های تکفیری جوانان را به بهانه برپایی خلافتی الهی برای کشتار مسلمانان متحد می کنند،گفت: ما باید به جوانان خود بیاموزیم که امامت متقدم بر خلافت است و حتی خلفای مسلمانان پس از پیامبر(ص)نیز تحت امامت امیر المومنین علی بن ابیظالب قرار داشتند.
مفتی اعظم سوریه در ادامه افزود: خلافت منصبی سیاسی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود اما امامت منصبی الهی است که از جانب خداوند اعطا می شود.

حسون با اشاره به تخریب مساجد، کنیسه ها و منبرها به دست گروه های تکفیری تأکید کرد: به شهادت رسول خدا(ص) سوریه تا روز قیامت عمود اسلام باقی خواهد ماند.