زندان سنندج میزبان کاروان سفیران وحدت

 

 

 

 

 

 

کاروان سفیران وحدت که به همت اداره کل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان سفر کرده اند در ادامه سفر خود به اجرای برنامه در زندان سنندج پرداختند.

 

در این مراسم که با حضور مسئولین زندان سنندج و عده کثیری از زندانیان  برگزار شد آقای جهانگیری معاون سلامت زندان سنندج ضمن خیر مقدم به کاروان سفیران وحدت اظهار داشت: یکی از برنامه های فرهنگی ما در زندان فعالیتهای قرآنی است که سهم بسزایی در کاهش جرایم دارد.

وی افزود: به برکت اجرای برخی امور قرآنی مانند تحفیظ قرآن کریم برخی زندانیان از حکم اعدام و حبس ابد رهایی یافته و به زندگی عادی برگشته اند.

همچنین جناب آقای لطفی معاون فرهنگی زندانها در استان کردستان ، ضمن اشاره به تاثیر مثبت برنامه های قرآنی ، بر اجرای مستمر آن در زندانهای این استان و دیگر استانها تاکید کردند.

در ادامه، قاری بین المللی قرآن کریم حاج مهدی فروغی به تلاوت قرآن کریم پرداخت و سپس حافظ بین المللی قرآن کریم محمد حسین سلیمانی پور حضار را مستفیظ کرد که باتشویق فراوان مستمعین همراه بود.

بعد از آن گروه تواشیح و مدیحه سرایی بین المللی بقیه الله به اجرای برنامه پرداخت و مراسم درساعت ۱۸:۰۰ به پایان رسید. پس از آن هیئت قرآنی در جلسه ای صمیمی با مسئولان زندان جلسه ای برگزار کردند.

دراین جلسه جناب آقای حیدری مسئول زندان گزارشی از فعالیتهای فرهنگی در راستای کاهش بزه  در این استان ارائه کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن احمدی شاهرختی ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این مراسم با شکوه، به امر مهارت افزایی زندانیان با توجه به سبک زندگی قرآنی در عرصه های گوناگون تربیتی، فرهنگی، اقتصادی، طبی و … اشاره کرد و گفت: افزایش مباحث معرفتی و تئوری زندانیان امری مطلوب و حائز اهمیت است اما کافی نیست. باید فعالیتهای ما مهارت محور باشد و به صورت عملی در راستای رفع مشکل آنان گام برداریم.

وی در پایان اظهار داشت: سخنرانی مذهبی و تشریفات مذهبی باید در کنار آموزشهای عملی دینی قرار بگیرد تا کارایی مطلوبتری داشته باشد و به سرعت، بزهکار را به زندگی به دور از معضل بازگرداند.