رئیس مجلس شورای اسلامی در گنبد کاووس:اخوت و برادری سرمایه بزرگی برای مسلمانان ست

 

 

 

 

« دکتر علی لاریجانی» در «همایش بزرگ پیامبر رحمت؛ منادی وحدت» که در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبد کاووس برگزار شد، افزود: در صورت تحقق و تشکیل امت واحده اسلامی، افتخار کردن به آن بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

به گفته وی؛ وحدتی که در بین اقوام و مذاهب استان گلستان وجود دارد می تواند نمونه ای بسیار جذاب و زیبا برای ایران و کشورهای اسلامی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکتب خاص هر کدام از مذاهب اهل سنت و اهل تشیع، اظهار کرد: هر کدام از این دو مذهب اسلامی ریشه دار هستند و پیروان خاص خودشان را دارند که به راحتی دست از اعتقادات و اصول خودشان بر نمی دارند.

وی، ادامه داد: مسلمین همگی در اصول عقاید و حتی در فروع ضروری با هم وجه اشتراک فراوانی دارند.

به گفته وی؛ وجود یک پیشوای عادل و پارسا همانند شمس مخلوقات پیامبر اکرم (ص) می تواند تمامی مسلمانان را حول محور مدرسه نبوی جمع کند.

لاریجانی با اذعان بر اینکه وفاق و برادری بسیاری از مشکلات و گرفتاری های جوامع اسلامی را از بین می برد، تصریح کرد: رسول مکرم اسلام (ص) فرموده اند: « شیطان گرگ انسان است که گوسفندان وامانده و دور افتاده از گله را می خورد» سرور کائنات (ص) در این حدیث به ما هشدار می دهند که همواره در داخل اجتماع مسلمانان باشیم و هرگز از آن جدا نشویم که ابلیس لعین هر لحظه منتظر دوری ما از آن جمع است.

وی، افزود: انسجام اسلامی هم خطرات را از جوامع مسلمان دور می کند هم طریق صحیح و حرکت در مسیر مستقیم را به انسان نشان می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، وقوع جنایات و فجایع حاضر در کشورهای اسلامی را بسیار ناراحت کننده دانست و گفت: شرایط جهان اسلام در عصر کنونی حساس ترین دوران تاریخ مسلمانان است که فقط با وحدت و وفاق می توان به سلامت از آن عبور کرد.

وی، ادامه داد: دشمن امروز عزت مسلمین را هدف قرار داده است و نباید گذاشت این امر مقدس به دست دشمن به تاراج گذاشته شود.

به گفته وی؛ گروه های تکفیری با فهم نادرست از مفاهیم اسلام باعث ترویج خشونت و افراط گرایی شدند؛ ولی اتحاد اسلامی می تواند دوباره آن عزتمندی اسلام را به مسلمین برگرداند.

لاریجانی با یادآوری اینکه ایران اسلامی از جنگ ها و کشمکش های منطقه با صلابت عبور کرد، گفت: این امر به خاطر وجود رهبری عادل، فرزانه و آگاه به مسائل روز جهان و همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب مختلف اسلامی محقق شده است.

وی، افزود: در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی خواب آلود هستند و یا اینکه خودشان را به خواب زده اند، دفاع از مردم مسلمان و مظلوم منطقه در دستور کار انقلاب اسلامی است.