دیدار پروفسور حسین علمدار با رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

 

پروفسور حسین علمدار نویسنده برجسته امریکایی  صبح دوشنبه ۱۳ اردیبهشت با حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری در پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری ضمن خوشامدگویی با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت : یکی از رسالت های اصلی این پژوهشگاه چاپ کتاب های مقارن با استفاده از منابع شیعه و اهل سنت است .
دکتر مختاری با اشاره به ارتباط پژوهشگاه مطالعات تقریبی با علمای جهان اسلام افزود: به منظور ارتباط بیشتر با علمای جهان اسلام گروهی به نام مجمع الحوار الاسلامی در پژوهشگاه تاسیس شده است و تا کنون چندین هیات از علمای کشورهای مسلمان به پژوهشگاه دعوت و نشست های علمی متعددی برگزار شده است .
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با توجه به حضور پروفسور علمدار در نمایشگاه کتاب فصلی امریکا گفت : با توجه به اینکه این نمایشگاه در شهرهای بزرگ امریکا برگزار می شود پژوهشگاه مطالعات تقریبی آمادگی کامل دارد تا آثار چاپ شده در پژوهشگاه را برای عرضه در آن نمایشگاه ارسال نماید.
در ادامه دیدار پروفسور حسین علمدار ضمن اشاره به فعالیت های خود در امریکا گفت : نمایشگاه فصلی امریکا فرصت بسیار مناسبی برای عرضه تمام آثار اسلامی است تا مردم امریکا با معارف متعالی اسلام اشنا شوند .اما متاسفانه تا کنون استفاده مناسبی از آن نشده است .
مدیر موسسه فرهنگی ـ اسلامی اهل بیت  گفت : افراط گری مسلمانان امروزه بلای جان اسلام شده است و متاسفانه هم در شیعه و هم در اهل سنت این افراطی گری ها دیده می شود .
لازم به ذکر است پروفسور حسین علمدار مدیر موسسه فرهنگی ـ اسلامی اهل بیت  در ایالت فلوریدا بیش از ۱۴ کتاب را ترجمه نموده که از مهمترین آنها می توان به آثار آیت الله خامنه ای و آیت الله امینی اشاره کرد .

/اختصاصی سایت پژوهشگاه مطالعات تقریبی