دیدار نماینده مقام معظم رهبری در حوزه بالکان با معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیدی نماینده مقام معظم رهبری در حوزه بالکان با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان دیدار و گفتگو کرد.

 

در این جلسه که روز ۲۹ بهمن ماه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکترنبویان اظهار داشت: معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی دارد دوره های آموزشی، برنامه های قرآنی، تبادل مقالات برای نشریه اندیشه تقریب و برگزاری دوره های دانش افزایی اندیشه دینی را در حوزه بالکان برگزار نماید.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: باید متناسب با موضوعات روز که برای غرب جذاب باشد حرکت کنیم. موضوعات فعالیتها باید از ناحیه شما که در خط مقدم هستید تایید شود تا ما برای عملیاتی شدن آن اقدام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عیدی اظهار داشت: کسانی از حوزه در کار بین المللی موفق اند که واقعا متدین باشند و زود رنگ نبازند و از همه مهمتر اینکه منافع دینی را بر منافع فردی و سازمانی ترجیح دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در حوزه بالکانبا ذکر یک توصیه به طلاب خارجی که در ایران حضور دارند افزود: توصیه من این است که طلبه های خارجی در ایران نباید خیلی وارد جریانات سیاسی شوند؛ این موضوع برای آنها واقعا مضر است.

وی افزود: در حوزه بالکان اهل سنت مدافع اهل بیت علیهم السلام هستند که خیلی اهمیت دارد.اصرار داریم در دوره های کوتاه مدت از اهل سنت هم استفاده وسخن آنها هم شنیده شود؛ در نتیجه خودشان برای مباحث مورد نیاز متمایل میشوند. البته باید موضوعاتی مطرح شود که برای آنان جذاب است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی معاون دکتر عیدی با توجه به فعالیت های مشترک اظهار داشت: ما در خصوص برگزاری نشستهای تخصصی تقریبی، ترجمه کتب و مقالات، فعالیتهای قرآنی(گروه همخوانی. قاری. حافظ. مبلغ قرآنی) و  دوره های آموزشی معرفت زایی  آماده همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هستیم.

وی در پایان افزود: لازم است زمان و نحوه برنامه های مشترک در هر سال تعیین وعملیاتی شود. باید برای فعالیت های مشترک در ماه مبارک رمضان از الان برنامه ریزی کنیم.