دیدار معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

 

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان ضمن معرفی فعالیتهای فرهنگی مجمع  اظهار داشت: مجمعین، ظرفیت های مشترک فراوانی برای همکاری های فرهنگی و پژوهشی دارند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تا کید کرد: اهل بیت(ع) محور همکاری های مشترک در جهان اسلام هستند که باید با برنامه ریزی بیشتر از این ظرفیت بی بدیل استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی نیز فعالیتهای مختلف فرهنگی را در مجموعه تحت نظر تشریح کرد و تاکید کرد:

موارد مهمی از همکاریهای فیمابین وجود دارد که با کارشناسی مدیران مربوط میتوان به فهرستی از کارهای شدنی دست یافت.

وی افزود:  برای نمونه در مجمع جهانی اهل بیت بدون تایید شورای کتاب هیچ اقدامی اعم از خریداری، چاپ و نشر صورت نمی گیرد و یکی از شاخصهای تایید منشورات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام تقریبی بودن آن است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه به اداره اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت اشاره و تاکید کرد: در بخش اطلاع رسانی خبرگزاری ابنا با ۲۴ زبان فعالیت های شیعیان را برای مخاطبان در سراسر دنیا پوشش می دهد.

وی گفت: مجموعه ۴۸ جلدی پاسخ به شبهات وهابیت از دیگر فعالیت های پژوهشی ماست که مورد توجه مخاطبان ما در کشورهای مختلف قرار گرفته و تا کنون چندین بار تجدید چاپ شد است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود: کتاب «فی رحاب اهل بیت» علیهم السلام با عنوان فارسی ” در مکتب اهل بیت”  یکی از مهمترین پژوهشهای ما در بخش معارف اهل بیت است و تا کنون به زبانهای مختلف چاپ و نشر داده شده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: نهادهای زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری قدرمشترکی برای برخی فعالیت های فرهنگی همسو دارند که مناسب است بخشهای گوناگون این نهادها نیزارتباطات گسترده تری با هم داشته باشند.

وی افزود: قطعا تعامل و رصد مداوم زیر مجموعه های این نهاد ها با برگزاری جلسات مداوم به هم افزایی فرهنگی مستمر منجر خواهد شد.