دیدار مشاور شیخ زکزاکی با رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

شیخ امین مشاور شیخ زکزاکی عصر پنج شنبه با  حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری در پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار کردند .

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری ضمن خوشامدگویی با اشاره فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت : ما در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در تلاش هستیم  ارتباطمان را با علمای جهان اسلام تقویت کنیم تا دشمن و استکبار جهانی نتواند از اختلافات جزیی موجود سوء استفاده کند .

دکتر مختاری افزود: ما برای ایجاد وحدت عملی بر اساس سیره اهل بیت در برابر تفکرات افراطی هم در شیعه و هم در اهل سنت  مقابله می کنیم .

امام جمعه سابق نیوکاسل با استناد به سخنان پیامبر اسلام اظهار داشت : طبق گفته پیامبر و اهل بیت اسلام دین صلح و آرامش است و مسلمانان با ایجاد صلح می توانند به اسلام ناب دسترسی پیدا کنند .اما دشمن و استکبار با اسلام عقلانی و معتدل مخالفت می کند .

دکتر مختاری با اشاره به ابعاد شخصیتی شیخ زکزاکی تصریح کرد : شیخ زکزاکی قهرمان مبازره با تبعیض نژادی و قهرمان مبارزه با برداشت های افراطی از اسلام است . شیخ زکزاکی برای ما سمبل واقعی یک مسلمان ناب است و ما ایشان را جلوه حقیقی اسلام نبوی می دانیم .

 مدیر موسسه عروه الوثقی افزود: بنده در سفر به لبنان برای شرکت در کنفرانس مقاومت با شیخ زکزاکی دیدار کردم و ایشان را چهره ای مقاوم و مجاهد فی سبیل الله دیدم .

 

دکتر مختاری ضمن آرزوی موفقیت برای مشاور شیخ زکزاکی گفت : سلام آیت الله اراکی و بنده را در دیدار با شیخ زکزاکی به ایشان ابلاغ کنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری وهمه بزگان نظام و حوزه علمیه ایران از شرایط پیش آمده برای شیخ زکزاکی نگرانند وبرای ایشان دعا می کنند . البته ما یقین داریم پیروزی نهایی نصیب ایشان خواهد شد چرا که این وعده خداست .

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پایان اظهار داشت : مردم ایران نیز برای کمک به شیخ زکزاکی متحد شده اند و کمپینی برای آزادی ایشان در ایران تشکیل شده تا ثابت کنند که شیخ زکزاکی فقط قهرمان نیجریه نیست بلکه او متعلق به همه مسلمانان جهان است .

در ادامه شیخ امین مشاور شیخ زکزاکی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت : شیخ زکزاکی با تمام وجود به تقریب مذاهب اسلامی معتقد است . و تنها راه رسیدن به اسلام ناب را در وحدت مسلمانان می بیند .

وی گفت : ایشان معتقد است که ما نباید فقط در هفته وحدت دم از وحدت مسلمانان  بزنیم بلکه باید در تمام سال منادی وحدت باشیم چراکه ما مسلمانان یک قرآن و یک قبله داریم پس باید بر وجوه مشترک مذاهب اسلامی تاکید کنیم تا به وحدت عملی در جهان اسلام برسیم .

مشاور شیخ زکزاکی افزود: شیخ زکزاکی با مطالعه دقیق این قرن گفت : ما در این قرن مثل امام خمینی نداریم و البته در همین قرن هم بیشترین ظلم و جور به مسلمانان رخ می دهد .ما باید همان طور که هفته وحدت داریم هفته امام خمینی هم داشته باشیم تا همه مسلنانان در جهان اسلام ضمن تحقیق درباره ابعاد شخصیتی ایشان از شخصیت امام خمینی الگو بگیرند .  

شیخ امین با اشاره به تشکیل گروه تروریستی بوکوحرام گفت : بوکوحرام در نیجریه برای  مقابله با روشنگری های شیخ زکزاکی شکل گرفت چراکه مردم نیجریه استقبال گسترده ای به معارف اهل بیت نشان دادند که همه اینها نشان از موفقیت شیخ زکزاکی است  .

وی افزود: در حادثه حمله بوکوحرام به تظاهرات مسلمانان ما پی بردیم که بوکوحرام ساخته دست حکومت نیجریه است تا با این وسیله به مقابله با شیعه بپردازند .

مشاور شیخ زکزاکی با اشاره به شهادت فرزندان شیخ زکزاکی گفت : بوکوحرام در سال ۲۰۱۴ با حمله به تجمعات شیعیان ۳ فرزند شیخ زکزاکی و ۴۰ نفر از شیعیان را به شهادت رساندند .

وی افزود: ارتش حکومتی در حمله به دفتر شیخ زکزاکی علاوه بر دفتر ، حسینیه ایشان را نیز خراب کردند و از آن موقع تا الان شیخ زکراکی در بدترین شرایط در حبس به سر می برند .

شیخ امین ضمن توضیح در مورد شرایط وخیم شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی از کمترین امکانان در حبس هم بی بهره است و زیر شکنجه عمال حکومتی یک چشم ایشان کور شده و یک دست شان هم فلج شده است .اما حکومت به دروغ می گوید که حال ایشان خوب است.

 

وی در پایان افزود: حکومت به هیچ کس اجازه ملاقات با ایشان را نمی دهد و فقط چند بار خانواده ایشان توانستند به ملاقات ایشان بروند که در همان ملاقان
در جریان شرایط بسیار بد ایشان قرار گرفتند .