دیدار مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کرد.

 

دکتر نبویان در ابتدا ضمن تمجید از منابع کتابخانه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: امیدوراریم شرایطی مهیا شود تا پژوهشگران ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بتوانند از کتابخانه غنی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در قم استفاده کنند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: تشکیل اتحادیه کتابخانه های جهان اسلام می تواند راهکار مناسبی برای تقویت و ساماندهی کتاب های مرجع جهان اسلام باشد.

وی در ادامه گفت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها می تواند محوریت این اتحادیه را برعهده بگیرد و در آغاز از روسای کتابخانه های بزرگ چند کشور اسلامی دعوت شده و طی یک همایش این اتحادیه رسما فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی سه نسخه از منشورات مجمع جهانی تقریب مذاهب را به این آستان مقدس اهدا نمود و اظهار امیدواری کرد، مهمانان خارجی مجمع که به قم می آیند از موزه و کتابخانه آستان ملکوتی دیدن کنند.

مدیر کتابخانه و مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ضمن تشریح فعالیت های این مرکز اظهار داشت: آستان مقدس در قم ظرفیت بی مثالی در ابعاد گوناگون دارد که میتواند با همکاری نهادهای همسو افزایش یابد.

وی افزود: برخورداری آستان از گنجینه های بی بدیل مطبوعات، کتب قرآن چاپی و نسخه های خطی در کنار اشیای نفیس در موزه، سبب جذابیت بیشتر بازدید از اماکن متعلق به حرم مقدس شده است.  

حجت الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی اظهار داشت: ارائه خدمات رایگان کتابخانه ای به جوانان و میهمانان ارجمند به صورت تمام وقت، اهدای کتابهای منشور حرم به زوار و مهمانان خارجی مسلمان مورد رضایت عامه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی هم با اشاره به بازدید مهمانان از کتابخانه آستان گفت: بازدید مهانان خارجی از قرآن های نفیس موجود در موزه حرم این نکته را بار دیگر اثبات می کند که قرآن شیعه و سنی به رغم دروغ پردازی ها، یکسان است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی شاهرختی مدیر کل امور قرآنی مجمع نیز در این دیدار نسبت به بهره گیری از فضای نورانی حرم برای برگزاری برخی نشستها و دوره‎‌ های آموزشی تاکید و اظهار امیدواری کرد مجمع جهانی تقریب بتواند در همه زمینه های مورد همکاری با آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همکاری مناسبی برقرار کند.

در پایان مقرر شد در اسرع وقت، مدیران فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ظرفیت فرهنگی حرم مقدس، بازیدی به عمل آورند و در خصوص موارد همکاری آستان مقدس و معاونت فرهنگی و نیز پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفتگو و به موضوعات عملی همکاری دست یابند.