دیدار مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی  با حجت الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی با اشاره به بخشی از فعالیت های فرهنگی سپاه گفت: در سپاه معاونت فرهنگی و معاونت خانواده داریم، اینجا سالانه ۵۰۰ نفر از علمای اهل سنت را آموزش می دهیم.

وی افزود: در کلاس هایی که سپاه برگزار میکند مسائل سیاسی و مسائل فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و ما امیدواریم از ظرفیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری دوره های آموزشی استفاده نماییم.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی تاکید کرد: آماده هستیم در تمام جهات به خصوص فرهنگی طبق منویات رهبری به همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بپردازیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نگهبان با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: : در بخش آموزش و پژوهش معاونت فرهنگی مجمع دوره­های آموزشی کاربردی متنوعی آماده اجراست که در صورت وجود بستر مناسب و هماهنگی در استان­ها برگزاری آن در نقاط مختلف امکان پذیر است. این دوره ها عبارتند از: آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی، نقد مدرنیته، دشمن شناسی، جنگ نرم و نقد افکار دکتر سروش با موضوعات قبض و بسط تئوریک شریعت، تجربه نبوی و پلورالیزم دینی. این دوره ها با استقبال فراوانی از طرف شرکت کنندگان حوزوی و دانشگاهی مواجه شده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی مجمع تقریب نسبت به تبلیغ نیز برنامه هایی را در دست اقدام دارد که از جمله آنها برگزاری دوره تربیت مبلغ تقریبی است که حدود پنجاه نفر از طلاب سطح سه و چهار حوزه علمیه قم دو ترم آن را گذرانده­اند.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی اظهار داشت:  مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با هدف افزایش تعاملات علمی- فرهنگی- اجتماعی میان پیروان مذاهب اسلامی در دو سطح جامعه هدف علما و مردم عادی مشغول به فعالیت است.

مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی  گفت: همچنین واحد پاسخگویی به شبهات تقریبی و وحدتی راه­اندازی شده است که تاکنون  پاسخ بیش از دویست شبهه و پرسش در موضوعات مختلف را تهیه کرده است.

وی در پایان برگزاری نشست ها و همایش های تقریبی با حضور اهل سنت را بسیار مفید دانست و افزود: امیدواریم شاهد تعداد بیشتری از نشست ها و همایش های تقریبی با حضور گسترده علما و طلاب اهل سنت در کشور باشیم زیرا هرچه گفتگو بیشتر باشد روابط قویتری شکل خواهد گرفت.