دیدار مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی در سفر به استان آذربایجان غربی با آقای محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نگهبان در این دیدار به معرفی و تبیین فعالیت های معاونت فرهنگی مجمع پرداخت و گفت: معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب شامل چندین اداره کل است؛ اداره کل مراسمات و امور هنری و نشر کتاب، اداره کل آموزش و پژوهش، اداره کل فضای مجازی، اداره کل امور قرآنی و مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی.

وی افزود: یکی از اهداف مجمع جهانی تقریب در کنار فعالیت های برون مرزی ارتباط گیری مناسب و پایدار با اهل سنت داخل کشور است؛ به همین منظور برنامه­های متنوع و متعددی برای سفر به استان­ها و شهرهای دارای جمعیت قومی ترتیب داده­ایم تا با عنایت خداوند متعال این دیدارها و گفتگوها موجب بروز وحدت عملی موجود در داخل کشور گردد.

در ادامه آقای محمدی با اشاره به توطئه های دشمن در زمینه های فرهنگی گفت: بعضا صحبتهایی مطرح می­شود که اساسا هدفشان ضربه زدن به نظام و دولت است به عنوان مثال سند ۲۰۳۰  که یکی از برنامه های دشمن بود.

وی تاکید کرد: معاونت پرورشی آموزش و پرورش ارومیه آمادگی دارد تا در زمینه های پژوهشی و فرهنگی با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همکاری داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: امیدواریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با برگزاری دوره های کوتاه مدت تقریبی برای فرهنگیان و معلمان  به نهادینه شدن وحدت در استان کمک نماید.

وی تاکید کرد: استان آذربایجان غربی  به خصوص ارومیه با توجه به تفرقه افکنی ها و توطئه های دشمن نیاز به وحدت عملی میان شیعه و اهل سنت دارد.