دیدار علمای اندونزی با آیت الله العظمی صافی

صبح امروز هیات متشکل از علما و اندیشمندان کشور اندونزی به همراه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری با آیت الله العظمی صافی در دفتر معظم له دیدار کردند.

ایشان ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از این دیدار گفتند:من از اول با برادران اندونزیایی آشنایی داشتم و از همان ابتدای استقلال این کشور از استعمار هلند، با آنان در ارتباط بودم و برای پیروزی کشور اندونزی بر استعمارگران و کسب استقلال دعا می کردم.

معظم له با اشاره به شرایط ویژه امروز کشورهای اسلامی همه امت اسلامی را به حفظ وحدت سفارش کردند و خاطر نشان ساختند: همه مسلمانان باید وحدت و انسجام خود را حفظ نمایند و از هرگونه افکار و اعمالی که موقعیت مسلمانان و عزت آنان را خدشه دار می کند پرهیز نمایند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: پیدایش گروه هایی همانند القاعده،داعش و سایر گروه های انحرافی و تکفیری همگی در راستای از بین بردن اسلام ناب و خدشه دار کردن اسلام حقیقی در برابر افکار عمومی دنیاست که لازم است همه امت اسلام در برابر آنان بایستند و از هویت اسلامی و دینی خود دفاع نمایند.

این مرجع تقلید با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام، مبنی بر رحمت و برادری ابراز داشتند: اسلام برای همه رحمت و انسانیت می خواهد، اما گروه های منحرفی مانند داعش برای بدنام کردن اسلام به وجود آمدند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطر داعش را یک فتنه برای اسلام و مسلمین توصیف کردند و با اشاره به نقش علمای بزرگ اسلام تاکید کردند:در این فتنه ای که دامنگیر اسلام و مسلمین شده است نقش علمای اسلام ،نقش مهم و تعیین کننده است و لازم است که همه علما و بزرگان اسلام با همکاری و همدلی خود این خطر بزرگ را دفع نمایند.

ایشان با اشاره به فعالیت های دینی کشور اندونزی گفتند:امروزه کشور بزرگ و مهم اندونزدی در میان کشورهای اسلامی باعث افتخار است و باید همین وحدت و یکپارچگی خود در برابر استعمار گران و تکفیری ها حفظ نمایند.

معظم له در پایان با بیان ضرورت تمسک به دستورات پیامبر گرامی اسلام افزودند: ما نسبت به همه مذاهب اسلامی احترام قائل هستیم و باید تلاش نماییم که با سرلوحه قرار دادن دستورات پیامبر گرامی اسلام و آموزه های قرآن مجید، فتنه داعش و سایر گروه های منحرف را خاموش نماییم.

خاطر نشان می شود در هیات علما و اندیشمندان اندونزی کیایی مستمین ارشد رئیس مجلس العلما شهر ماکاسار ، کیایی مدرک القاری عالم برجسته دینی ، پروفسور امام سوپرایگو استاد دانشگاه ، پروفسور افلاطون مختار رئیس دانشگاه اسلامی رادن فتح ، دکتر احسان رامبه رئیس نهاد جوانان سازمان محمدیه ، دکتر داود پولیراجا موسس مجلس ” الاخوه للسنی و الشیعه ” و پروفسور دکتر درویش هود قائم مقام دانشگاه علوم قرآنی جاکارتا حضور دارند.