دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با شیخ الازهر

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد : مبارزه با خشونت مذهبی و تکفیر از سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین”احمد مبلغی” رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در دیدار با شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر گفت: خوب است باب ارتباطی را که با دعوت از جمهوری اسلامی ایران گشوده اید، باز نگه داشته و تداوم دهید.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با خشونت مذهبی و تکفیر است و حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز(که در قم چندی پیش کنفرانس مبارزه با تکفیر را برگزار کرد) برگزاری کنفرانس در الازهر را در کانون توجه خود قرار داده است.

وی افزود: فضای فکری حاکم بر رسانه های جمهوری اسلامی ایران به صورت پویا به سمت نفی تکفیر توجه یافته است.

احمد الطیب شیخ الازهر نیز با استقبال از سخنان نماینده جمهوری اسلامی ایران و نیز تداوم ارتباط دوجانبه ، از این که در ایران سیاست کلی به سمت روابط بهتر در حال شکل گیری است اظهار رضایت کرد.

کنفرانس بین المللی “مبارزه با تروریسم و افراطی گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب” با حضور اندیشمندانی از ۱۲۰ کشور جهان به مدت دو روز از طرف شیخ الازهر در قاهره مصر برگزارشد.

حجت الاسلام احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و نماینده کشورمان در این کنفرانس بین المللی با موضوع ‘احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی’ سخنرانی کرد و با تأکید بر ضرورت تدوین و نشر سند نفی تکفیر با حضور همه مذاهب اسلام، گفت: لازم است سند دارای سه خصلت فرا قومی، فرامذهبی (یعنی با تکیه بر همه مذاهب) و برخاسته از دین و جایگاه فتوا باشد.

مرجع :تنا