دیدار اندیشمندانی از هندوستان و موریتانی با آیت الله العظمی نوری همدانی

 

چند تن از اندیشمندان هندوستان و موریتانی به همراه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی امروز شنبه با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کردند .

 

در دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه دین اسلام از مجموعه به هم پیوسته از اصول تشکیل شده است اظهار داشتند: اگر این مجموعه در کنار هم قرار گیرند و به وجود آیند قطعا عزت اسلام نیز فراهم خواهد شد.

معظم له همدانی با بیان این که اولین اصل در اسلام ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام است افزودند: ایمان و اعتقاد به ارزش ها باعث می شود جامعه اسلامی در همه حال بر دشمنان برتری داشته باشند و این همان اصلی است که پیغمبر اسلام(ص) بر آن تاکید داشتند.

ایشان با بیان این که قدرت در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از اصول دیگر است که باید به آنها توجه شود گفتند: در سوریه غربی ها و کشورهایی مانند عربستان و ترکیه می خواهند مشکل این کشور را برطرف نمایند و این در حالی است که این ها در همه دولت ها خود مشکل ساز هستند بنابراین در این چنین دنیایی زندگی می کنیم که همه ابر قدرت ها می خواهند به نوعی مشکل دیگران را حل نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شنیدیم که آل سعود در وین از موضع اسرائیل حمایت کرده است آن را شرم آوردانستند و گفتند: این رژیم چگونه می تواند مشکل سوریه را برطرف نماید، وقتی خود می خواهد به حمایت از رژیم کودک کش فلسطین اقدام کند.

معظم له مهمترین اصل از اصول مسلمانان در برابر دشمنان را اصل وحدت و جهاد برشمردند و اظهار داشتند: اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند هرگز دشمنان نمی توانند در برابر آنان حرکت مفیدی انجام بدهند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: قرآن کتاب جهاد است و تن به ذلت دادن را نهی کرده است و فرموده است، مسلمانان هرجا هستند باید با هم اتحاد و وحدت داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مشکل جامعه اسلامی اختلاف است گفتند: دیگر زمان حرف زدن صرف گذشته و باید وحدت بین مسلمانان در عمل اجرا شود تا جلوی نفوذ دشمنان گرفته شود.

ایشان با بیان اینکه همه مسلمانان در کشور هند وجود دارند و اگر باهم اتحاد و یکپارچگی داشته باشند، قطعا می توانند در برابر دشمنان، قوی ظاهر شوند گفتند: دیگر از حرف زدن گذشته است و با حرف کاری پیش نخواهد رفت.

در ابتدای این دیدار شیخ موسی صار از اندیشمندان موریتانی نیز بر وحدت تاکید کردند و گفتند: هدف از این دیدار و آمدن به ایران و دیدار با مراجع فراهم کردن زمینه وحدت است.

وی گفت: اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف تشکیل شدند، ولی همه آنها اعتقاد به خدا دارند و در زیر یک پرچم جمع شده اند.

شیخ موسی صار با بیان اینکه در شرایط کنونی باید بین همه مسلمانان وحدت باشد گفتند: متاسفانه هر کدام از مسلمانان به فکر خود می باشند و اگر این مشکل برطرف شود؛ قطعا بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.