دیدار آیت الله اراکی و شیخ عبدالامیر قبلان

شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان روز دوشنبه در بیروت با آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله محسن اراکی بعد از دیدار با شیخ قبلان که با حضور محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در این دیدار مسائل جهان اسلام و طرح اتحادیه علمای مقاومت را مطرح و بررسی کردیم که مورد استقبال وی قرار گرفت و آن را ضروری خواند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اتحادیه علمای مقاومت نقشی بزرگ در وحدت مسلمانان و مبارزه با دشمن صهیونیستی که همه منطقه وملت های آن را تهدید می کند، خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این دیدار بر ضرورت ادامه مقاومت اسلامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی ، جلوگیری از اقدامات تفرقه افکن و فتنه انگیز در جهان اسلام توافق کردیم.

آیت الله اراکی گفت: شیخ قبلان تاکید کرد که جامعه جهانی باید اقدام عربستان سعودی در صدور حکم اعدام برای آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی عربستانی را محکوم و آن را متوقف کند زیرا موجب شعله ور شدن آتش فتنه ای بزرگ در منطقه می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابیان اینکه با شیخ قبلان در این زمینه هم نظر هستم افزود:از مقامات سعودی می خواهیم با اتخاذ رفتاری حکیمانه در این برهه از زمان حکم اعدام شیخ النمر را لغو کنند زیرا بیم آن می رود که اجرای این حکم خسارت هایی جبران ناپذیر و پیامدهایی منفی برای عربستان داشته باشد.

وی اظهارداشت : شکی نیست که همه ملت های منطقه وعلمای مسلمان این حکم را محکوم می کنند زیرا برهیچ اساس و اصل دینی و سند اسلامی مستند نیست و شیخ النمر مرتکب هیچ گناهی نشده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه شیخ النمر از بارزترین علما در عرصه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: از مقامات عربستان می خواهیم که حکم اعدام شیخ النمر را متوقف کنندزیرا اجرای آن بدون شک موجب ایجاد فتنه خواهد شد.

لازم به ذکر است، آیت الله اراکی که در راس یک هیات
روز دوشنبه برای شرکت در نشست هیات تاسیسی اتحادیه علمای مقاومت وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

مرجع:تنا