در دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مطرح شد : این موسوعه ایده مرحوم آیت العظمی بروجردی است

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی به همراه حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مشاور دبیرکل  مجمع جهانی تقریب مذاهب در امور فرهنگی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کردند .

 

در ابتدای این دیدار که ۱۴ شهریور برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه ۲۰ جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت: این موسوعه ایده مرحوم آیت العظمی بروجردی است که در ۶۲ جلد تدوین یافته و در ۲۰ جلد به صورت بایبری در بیروت به صورت نفیس به چاپ رسیده است  تا توزیع آن  در جهان اسلام به سهولت انجام شود.

 

دکتر مختاری ضمن ابلاغ پیام دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به آیت الله العظمی صافی جهت شرکت در مراسم رونمایی افزود:  رونمایی از این موسوعه گرانسنگ ۵ مهر در حوزه علمیه و با حضور علما و مراجع انجام خواهد شد . تا ضمن اطلاع رسانی گسترده همه فرهیختگان و صاحبان قلم در جریان آن قرار بگیرند .

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت : تدوین این کتاب با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود  ۱۳ سال طول کشیده است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است .  و این اولین بار است که کاری به این گستردگی در جهان اسلام انجام می گیرد .

 

همچنین در ادامه آيت اله العضمی  صافي ضمن مطالعه اجمالی موسوعه گفتند :بسیار خرسندیم که کاری به این وسعت  در جهان اسلام انجام شده است .و امیدوارم با توزیع مناسب به دست تمام پژوهشگران در جهان اسلام برسد .

 

ایشان با اشاره به جلد ششم موسوعه افزودند : بنده سه جلد درباره مهدویت از اهل سنت نوشته ام واین جلد (جلد ششم موسوعه ) که درباره دیدگاه اهل سنت در زمینه مهدویت  نوشته شده به مراتب از آن كتاب بهتر است.