حضور صمیمانه سفیر فلسطین در پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

 

 

صلاح زواوی سفیر کشور فلسطین در ایران که از سال ۱۳۶۱ تا کنون (۳۶ سال)  عهدار این مسئولیت است با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان ضمن خوشامدگویی به سفیر محترم فلسطین اظهار داشت: در طول سالهای اخیر یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی ایران آزادی کامل قدس شریف بوده است و برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ملت ایران مردم فلسطین را مانند برادر خود می دانند و تا آزادی مردم فلسطین از چنگال رژیم جعلی اسراییل به حمایت خود ادامه خواهند داد.

همچنین سفیر فلسطین با اشاره به مجاهدت های ملت ایران در مقابله با استکبار گفت: ملت ایران ملت شریف و عظیمی است که پرچم اسلام و فلسطین را در دست دارد.از افتخارات ملت ایران تبعیت از امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که توانست ایران را بعد از سالها از استعمار امریکا و اسراییل نجات دهد و به اسلام ناب محمدی بازگرداند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر موهبت های الهی به این ملت بزرگ قیادت رهبری فرزانه، آگاه، شجاع و مطیع لله و رسول همچون آیت الله خامنه ای است و تا وقتی که مردم ایران از این رهبر دلسوز تبعیت می کنند هیچ قدرتی یارای  مقابله با این نظام را نخواهد داشت.

سفیر فلسطین ضمن تقدیر از مردم ایران به منظور حمایت از ملت فلسطین افزود: بنده به نمایندگی از مردم فلسطین از ملت غیور ایران کمال تشکر را دارم و امیدوارم حمایت های جانانه ملت ایران  به آزادی کامل کشور فلسطین و قدس شریف بیانجامد.

وی گفت: مردم ایران با پیروزی  انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی بر عهده گرفتند یعنی مقابله با ظلم و استکبار جهانی که مصداقش امریکا و رژیم اسراییل است.

وی در پایان اظهار داشت: در راه رسیدن به اهداف باید سختی ها را پشت سر گذاشت و ما مطمئنیم ملت شریف ایران فشارها و تحریم های ظالمانه را تحمل خواهد کرد و در مقابل استکبار پیروز خواهد شد.

خاطر نشان می شود در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی، مدیران معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب و محققین پژوهشگاه مطالعات تقریبی حضور داشتند.